Inlägg från: Liza13 |Visa alla inlägg
  • Liza13

Varför ska vissa jämt skylla på ADHD, ADD, osv så...

Jag känner igen många av symptomen som vid adhd på flera i min omgivning som både har och inte har ngr diagnoser, som tex min man..(som inte har någon diagnos)

Han är en riktig slarver när det gäller hemmet och liknande..Han "ser inte" ens om det tex är rörigt.
    Men kommer han på något som han tycker ska göras (eller som han vill göra) så ska det ske direkt på sekunden och är väldigt impulsiv.....Han har svårt att planera saker.

Han har svårt att låta bli och "pilla" med något...och måste ofta hålla på med något "mekande" och har svårt att koppla av.
    Han har svårt att slutföra projekt som han börjar med..
    Han har svårt att hålla tider.

Men sen är han å andra sidan extremt duktig på andra saker som att meka med saker, teknik o datorer..Vilket väger upp det "dåliga"

Låter inte det lite som ADHD kanske, för dom med adhd brukar väl samtidigt ha områden där dom är extremt duktiga också.. 

haha nu börjar jag skylla min mans beteende på en diagnos också,.SkämsDrömmerTomte

• Liza13
    Anonym (Elena) skrev 2023-12-22 00:40:28 följande:
    Är du 5 år eftersom du fortsätter dig sätta emot något som jag VET.
    HSP existerar exakt lika mycket som din jäkla diagnos!..Jag vet väl för sjutton själv att jag varit hos läkare som sagt att jag har HSP.. Lika mycket som du vet att du träffat en läkare som gav dig en diagnos.

Men jag har förstått nu att ni med dessa diagnoser alltid ska ha rätt vad än läkare har sagt..

Nej jag behöver inte jobba alls- varför jobba om man inte behöver?? har ni med diagnos inte fått lära er av eran mor hur man gör för att slippa jobba haha), så varför skulle jag jobba för 5 kr i timmen, men där överdriver eller underdriver du ju.. Kan väl för helvete inte finnas en vuxen människa som jobbar för så lite i Sverige..Som har någonting mellan pannbenen iaf..

Jag o min man bodde i samma hus som en gubbe och hans 40 åriga dotter under flera år (innan vi flyttade) och hon har autism och asperger och hon kunde INTE lära sig någonting nytt alls.Inte ens lära sig laga en ny maträtt kunde  hon göra?? Även om jag o min man har försökt att hjälpa henne så fortsätter hon bete sig som ett bortskämt barn..Så nu skiter vi i henne, men jag tycker synd om hennes pappa på 80 bast som har en sån oempatisk dotter.

..Så jag förväntar mig inte att ni andra med dom diagnoserna kommer kunna lära er något nytt så länge ni lever. så fortsätt skylla ifrån er som ni redan gjort i tråden 100 gånger eller så fort ni har något att säga om era jäkla diagnoser så är det alltid så himla synd om er..Sen om andra kan må dåligt pga av andra saker, nej då är det bara PÅHITT

Som en högkänslig människa så vet jag att dom med NPF-diagnoser i motsats till dom med hsp ofta inte ens HAR NGR känslor alls. eller om ni nu har ngr känslor så döljs dom mycket.

Så jag ger er med alla era diagnoser rätt BARA för att ni har diagnoser.Ni får lov att skylla på allt, ni får lov att bete er illa för mig iaf..Jag kommer bara konstatera att jaha det var en sån med en "diagnos"

Ni fortsätter ju bara att göra riktigt dålig reklam för er själva genom att inte acceptera andra problem, genom att skylla ifrån er varför ni gör som ni gör och varför ni beter er illa....

Och den här tråden har ju varit som jag skrev i min TS att ni med era jäkla diagnoser har alltid något att skylla på varför ni beter er som ni gör. 
    Så tack alla ni som skyller på er diagnos, ni visade att det tyvärr finns många som sklle
    Så dom med diagnoser gick i "fällan" med att visa här att dom är dom enda som kommer skylla ifrån sig och som dessutom tycker att NPF diagnoser är det enda som är acceptabelt att skylla ifrån sig på - för annars är det bara ett påhittat besvär eller dylikt enligt dom då.. eller? 😄

Ja jag trodde faktiskt inte SÅ många skulle skylla på sin diagnos för saker o ting.men men det här är bara FL tack o lov o representerar inte hela Svedala hoppas jag.
Svar på tråden Varför ska vissa jämt skylla på ADHD, ADD, osv så...