Terapi
Vad är det som är så Wow med terapi egentligen?
Kan folk som aldrig upplevt samma saker som en själv egentligen ge en verktyg för att hjälpa en?
Har man växt upp med tortyr och ingen i sin närhet som man kan lita på.. går det överhuvudtaget få någon riktig hjälp? Jag tvivlar
En gång pratade jag med en jättefin person som hade arbetat 8 år på akutpsyk. Det slutade med att personen började gråta och sa, du är inte som dom andra, jag vet inte hur jag kan hjälpa dig, du är för smart.
O klarade inte den personen att hjälpa mig så tvivlar jag starkt på att någon annan kan det.
.känns mera som att det är för psykiskt svagare människor som gärna gungas in i någon vagga om tilltro och reflektion som dom aldrig var kapabla till själva.
Medans jag har vänt ut och in på alla tankar, perspektiv samt reaktion och hantering av mig själv.
.vill heller inte fastna i någon "spindelnät" där man ev har blivit missförstådd och allt ska dokumenteras.
Så vilka fördelar finns det egentligen?
.snarare så att jag skulle gå i någon trauma hantering då jag har haft komplex ptsd. Men vet inte överhuvudtaget vart man kan finna något sådant.