• Anonym (Hedda)

Är han intresserad?

Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 12:38:45 följande:
    Är han intresserad?

Jag jobbar ihop med en kille sen några månader tillbaka. Nu till min fundering: Han är nyseparerad och ska påbörja sitt nya liv här nu inom kort. Jag har sett honom på Tinder o han berättade för oss kollegor att han var nöjd med att gå vidare i livet då de haft en dålig relation länge. Jag har haft ett gott öga till honom, men såklart inte visat det då han är/varit upptagen. Nu har vi börjat messa med varandra, relativt oskyldigt. Men sen drygt en vecka tillbaka hörs vi flera ggr om dagen när vi inte möts på jobbet. Det är mkt skämt osv, men även allvarliga samtal om livet i stort. han erbjöd sig att bjuda mig på middag inom kort efter att vi hade pratat om vår favoritmat. Hade ni tolkat det som en invit eller mer kompis?

Har han separerat eller ska han separera? Eftersom du skriver att han är/var upptagen..Och hur länge var han sambo/gift med sitt ex?

Det låter ju som om han är intresserad av mer än att bara vara kompis iaf.-
    men på vilket sätt han är intresserad är ju svårare att veta..

Han kan ju vara seriöst intresserad..Trots att han nyss separerat (eller ska separera) Samtidigt så kanske han vill träffa dig som en rebound..

Jag träffade själv min man på samma jobb, när jag var sambo med en annan och gjorde slut med min sambo för att börja dejta min man..
    Så kärlek på jobbet existerar, men som sagt svårt att veta.😉

Ni kan ju alltid börja med att träffas som vänner och ta det lite slow i början så du inte blir sårad..
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-12 08:38:24 följande:
    De ligger i skilsmässa och frun har fått tag på nytt boende och flyttar ut nu under julen. Tydligen har det varit dåligt länge och det har han varit öppen med länge för flera av oss som jobbar med honom. Men som du säger, jag ska inte dra på i nåt tempo. Jag var mest nyfiken på om ni tror att han ser eller vill nåt mer än ha en kompis? Det kan ju bli väldigt pinsamt och jag uppfattar allt som en flört och han vill bara ha min vänskap.
    Vad jag tror rent spontant är att han vill vara mer än bara en kompis med dig..

Män brukar inte dela sitt liv, osv med "vem som helst" ...
    om dom inte känner något spec för personen..skulle jag säga..

Så att han är intresserad av något mer än bara vara kompis, ja det tror jag, men vad "mer" betyder mer exakt är ju lite svårt att säga..är det "bara" sex eller en fling han är ute efter eller är han t.o.m kär. kanske, det är ju svårt för oss att säga..

Men samtidigt, OM han är en normal intelligent man haha och bara var intresserad av sex så skulle han nog INTE välja en kollega att ha en "fling" med, eller hur?

Tänk så här...Om DU ts hade varit i hans situation (med seperation, osv) och bara var intresserad av en fling eller sex, skulle du ha valt en kollega då?  Skrattande

Nej det försöker man väl undvika för att slippa pinsamma situationer på jobbet om inte annat..Spec om ni jobbar på en mindre firma eller nära varandra..
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (R8) skrev 2023-12-12 22:16:46 följande:
    Du känner inte mig det hör jag Tungan ute
    Vadå skriver du frekvent till kvinnor fast du inte är ett dugg intresserad eller? 
    Det är nog inte så jätte vanligt.

Män som skrivit och/eller pratat mycket med en brukar var intresserade på ett eller annat sätt åtm..Sen kanske dom inte alltid velat bli "ihop" men dom har i varje fall varit intresserade av mer än att bara bli kompisar iaf.Flört.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-14 21:12:46 följande:
    Ja exakt så! Vi ses på jobbet och sen skriver vi med varandra efteråt. Det är ju bara i nån vecka detta har eskalerat. Han frågade mig om min favoritmat. Och därefter sa han att han skulle bjuda mig på den rätten, att jag skulle säga ett datum så lagar han till oss. Typ så gick det till Men det är lite pirrigt för ingen på jobbet vet nåt. 
    Jag håller inte med dom andra som skrivit att han bara skulle vara intresserad av sex..eller att han bara vill ha dig som en vän som han kan prata med..

Nej jag tror nog att han är intresserad av mer än det med dig faktiskt.

Och min "tro" av att han vill mer än så förstärks av att han vill bjuda på middag hemma hos sig dessutom..

Vad mer för bevis behöver du för att förstå att han verkligen gillar dig.Solig

Och berätta gärna hur det gick sen. ;))
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-12-15 03:31:32 följande:
    Så han ska laga middag till dig i sitt hem där han bor med sin fru? Ja, det kan nog bli intressant. 

Svar på din andra fråga. Ja, man (män) hör av sig så mycket när de hittat nån som orkar lyssna och ger dem egobost, något han behöver just nu.
    Hur vet du det?

Att Ja män hör av sig så mycket när de hittat nån som orkar lyssna och ger dom en egoboost...och dessutom vissste du tydligen att det var något han behöver JUST nu??

Hur kan du skriva som om att du vet säkert om något du inte vet ?

Bara för att du själv har gjort samma sak så behöver faktiskt inte alla män vara lika patetiska som dig!
    om du nu inte är en kvinna som har träffat på en sån jök!
    men det betyder ju inte att alla kvinnor träffar såna idioter.
Svar på tråden Är han intresserad?