Inlägg från: Anonym (Vill han mer?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill han mer?)

Är han intresserad?

Anonym (Nästan i samma sits) skrev 2023-12-11 22:47:50 följande:

Han verkar helt klart intresserad, jag tycker absolut ni ska ses!
    om det inte blir något mer av det kanske du hittatcek vän för livet.

Själv är jag upp över öronen förälskad  i min kollega, och känns ibland som det är besvarat. Helt underbart!

Vad spännande! Men hur går du vidare i din situation nu då? Blev nyfiken! 
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Flisan) skrev 2023-12-11 22:48:43 följande:
    Så säger många utan att det är sant.
    Vet att mitt ex sagt till några han dejtade efter vår skilsmässa att det var han som lämnade mig. han mådde skit länge och försökte döva de känslorna med att dejta en massa andra.
    sen är det en omställning och har exet inte ens flyttat innan han börjar flörta och föreslå dejter så känns det kanske inte jätte seriöst. som andra sagt, ta det lite lugnt och bygg vidare på er vänskap innan du får för stora förväntningar. Risken är annars att han får ångest direkt efter ni hamnat i säng och drar sig undan.
    Håller med dig och jag har inte bråttom alls OM han nu ens är intresserad. mer jag som är nyfiken på hur jag ska tolka hans signaler.  Tack för din omtanke. 
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Flisan) skrev 2023-12-11 23:09:40 följande:
    Han är intresserad, men vet nog inte exakt vad han hoppas på mer än spänning och något nytt nu när han kommit ut ur en lång relation.
    jag hade undvikit middag hemma hos ett tag, men fortsatt messa och träffas på jobb (och kanske på andra publika platser som ikea, gymmet osv) för undvika att det för snabbt "eskalerar" och leder till sex osv
    Du har en poäng där. Och jag själv vill inte rusa in i nåt snabbt heller eftersom jag vet om vilken situation han är i. Vill inte bli ett rebound, samtidigt som jag är nyfiken på honom. men en dag i taget? 
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-12 06:57:44 följande:
    Ja, man ser skillnad på när det är en man eller kvinna som är attraherad av en kollega. Jag fick ofta höra här att normala män har lärt sig att läsa kvinnors signaler.
    Ja eller är det bara jag som är naiv och att han bara vill ha stöd o råd från nån som är bra på att lyssna. Han tackade häromdagen för allt mitt stöd o sa att det hjälpte honom. Så middagen är kanske bara en gest tillbaka. Fast? då hade jag inte haft SÅ tät kontakt med den personen.
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hedda) skrev 2023-12-12 08:26:07 följande:
    Har han separerat eller ska han separera? Eftersom du skriver att han är/var upptagen..Och hur länge var han sambo/gift med sitt ex?

Det låter ju som om han är intresserad av mer än att bara vara kompis iaf.-
    men på vilket sätt han är intresserad är ju svårare att veta..

Han kan ju vara seriöst intresserad..Trots att han nyss separerat (eller ska separera) Samtidigt så kanske han vill träffa dig som en rebound..

Jag träffade själv min man på samma jobb, när jag var sambo med en annan och gjorde slut med min sambo för att börja dejta min man..
    Så kärlek på jobbet existerar, men som sagt svårt att veta.😉

Ni kan ju alltid börja med att träffas som vänner och ta det lite slow i början så du inte blir sårad..
    De ligger i skilsmässa och frun har fått tag på nytt boende och flyttar ut nu under julen. Tydligen har det varit dåligt länge och det har han varit öppen med länge för flera av oss som jobbar med honom. Men som du säger, jag ska inte dra på i nåt tempo. Jag var mest nyfiken på om ni tror att han ser eller vill nåt mer än ha en kompis? Det kan ju bli väldigt pinsamt och jag uppfattar allt som en flört och han vill bara ha min vänskap.
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (?) skrev 2023-12-12 08:50:27 följande:
    Återigen, försök verifiera läget med separationen med hans fru

Han vet nog inte själv vad han vill så omöjligt för någon annan att svara.

Men låt oss säga att ni träffas, det blir passionerat hemma hos dig, ni ses lite under julen och sen meddelar han att han inte är mogen för något seriöst.

Skulle du kunna hantera det själv och på jobbet?
    Nej då skulle situationen kunna bli lite jobbig? 
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (L) skrev 2023-12-12 13:00:31 följande:
    Men det kan ju vara sant, det vet man ju inte. Oavsett om det är sant eller inte så tänker jag att det finns en god möjlighet att han har hunnit bearbeta detta under lång tid, om de nu har haft ett dåligt förhållande. Det är vanligt att man är över personen mentalt redan innan man gör slut på riktigt. Har själv varit med om det. Funderade länge på att bryta upp och under tiden hann jag bearbeta det hela. 
    Så har jag också funderat eftersom han berättat om deras situation länge. Och att han nu uttryckligen kände sig hungrig på livet på nytt. Sen kan det ju alltid bli bakslag när hon har flyttat ifrån honom.
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hej) skrev 2023-12-12 15:13:22 följande:
    Näää, bakslag kommer knappast komma. Inte när hela separationen är en långdragen process, han är garanterat färdig med henne.

Sen kan det ju kännas drygt att påbörja en ny relation när man haft en dålig länge, det kan jag inte förstå hur man vill.. Men man är ju olika, han har ju uppenbarligen ett gott öga till dig, det kan vara antingen en fling eller kärlek och det är bara tid som kan utvisa det.
    Men tror du att det är nåt mer än bara ett vänskapligt tycke? 
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hej) skrev 2023-12-12 21:24:10 följande:
    Ja alltså män skriver inte till en kvinna på det viset, så frekvent osv, om det inte finns ett intresse. Det är min bestämda uppfattning :) 
    Tack, du bekräftar lite det jag också har funderat över
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hedda) skrev 2023-12-12 22:10:23 följande:
    Vad jag tror rent spontant är att han vill vara mer än bara en kompis med dig..

Män brukar inte dela sitt liv, osv med "vem som helst" ...
    om dom inte känner något spec för personen..skulle jag säga..

Så att han är intresserad av något mer än bara vara kompis, ja det tror jag, men vad "mer" betyder mer exakt är ju lite svårt att säga..är det "bara" sex eller en fling han är ute efter eller är han t.o.m kär. kanske, det är ju svårt för oss att säga..

Men samtidigt, OM han är en normal intelligent man haha och bara var intresserad av sex så skulle han nog INTE välja en kollega att ha en "fling" med, eller hur?

Tänk så här...Om DU ts hade varit i hans situation (med seperation, osv) och bara var intresserad av en fling eller sex, skulle du ha valt en kollega då?   // Skrattande

Nej det försöker man väl undvika för att slippa pinsamma situationer på jobbet om inte annat..Spec om ni jobbar på en mindre firma eller nära varandra..
    Nej jag håller med dig på alla punkter och det är därför jag analyserar så mkt Vi skämtar mkt med varandra blandat med mer allvarliga samtal. Det gör han inte med nån av de andra på avdelningen? sen vet jag inte, han kanske bara ser mig som en god lyssnare och bollplank. Han har ju sagt att han är så tacksam för mitt stöd och inlyssnade? samtidighet som han bokar in aktiviteter som midddg ihop, träna ihop nästa vecka osv? 
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hej) skrev 2023-12-12 15:13:22 följande:
    Näää, bakslag kommer knappast komma. Inte när hela separationen är en långdragen process, han är garanterat färdig med henne.

Sen kan det ju kännas drygt att påbörja en ny relation när man haft en dålig länge, det kan jag inte förstå hur man vill.. Men man är ju olika, han har ju uppenbarligen ett gott öga till dig, det kan vara antingen en fling eller kärlek och det är bara tid som kan utvisa det.
    Nu är middagen bokad iaf, ska bli väldigt spännande! 
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-12-14 19:14:27 följande:

Tyvärr tolkar jag det som att du har hamnat i friendzone. Detta pga att han pratar så mycket om sin relation med frun och att du är en "så bra lyssnare". Låter verkligen inte som att han är flirtig och vill ha en relation med dig. Möjligen säger han inte nej till sex efter er middag. Men mer än så är mycket tveksamt.

Men hör man av så så mkt då och skrivet så mkt om allt och inget? 
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Problem!) skrev 2023-12-14 19:27:07 följande:
    Han vill väl ha sex?
    Tur att man har en egen vilja i det läget och kan säga nej då
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Problem!) skrev 2023-12-14 20:16:11 följande:
    Vill du inte ha sex med honom?
    Jag har inte bråttom, om jag säger så.
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hej) skrev 2023-12-14 20:53:51 följande:
    Spännande!! Men hur gick det till när ni bestämde det? :D
    Ses ni på dagarna och skriver privat på kvällar eller?
    Ja exakt så! Vi ses på jobbet och sen skriver vi med varandra efteråt. Det är ju bara i nån vecka detta har eskalerat. Han frågade mig om min favoritmat. Och därefter sa han att han skulle bjuda mig på den rätten, att jag skulle säga ett datum så lagar han till oss. Typ så gick det till Men det är lite pirrigt för ingen på jobbet vet nåt. 
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hedda) skrev 2023-12-15 01:59:34 följande:
    Jag håller inte med dom andra som skrivit att han bara skulle vara intresserad av sex..eller att han bara vill ha dig som en vän som han kan prata med..

Nej jag tror nog att han är intresserad av mer än det med dig faktiskt.

Och min "tro" av att han vill mer än så förstärks av att han vill bjuda på middag hemma hos sig dessutom..

Vad mer för bevis behöver du för att förstå att han verkligen gillar dig.Solig

Och berätta gärna hur det gick sen. ;))
    Jag lovar att berätta! Nej jag känner likadant, han lägger ner lite väl mkt tid på en för att det bara skulle vara som för en vän. Men tiden får utvisa helt enkelt. Tack för positiva ord! 
Svar på tråden Är han intresserad?