Sorg att bebiseran är över.
Det låter som att det handlar mer om din ålder än om dina barns åldrar.
Man är lika mycket mamma om man har stora, små eller t om vuxna barn. Vet att det oftast talas om spädbarn när man talar om mamma-livet, men det är sååå mycket mer än det. Man är inte mindre mamma för att man inte har sina barn i en vagn vid sin sida. Men alla föräldratidningar etc handlar bara om småbarn. Bebisar. Blöjor, vagnar, bebiskläder, bebismat. Det är som att föräldraskapet slutar när barnen är 5, typ.
Åldersnoja har vi allihop, men att ha små barn i högre ålder föryngrar och håller dig pigg och alert. Se det som en fördel. Du har större chans att leva längre och mer hälsosamt än andra.
Föräldraskap kan komma i många former också. Har vänner som har fosterbarn t ex. De har två småttingar på permanent basis nu när deras äldre barn är vuxna och utflugna.
För min egen del har jag bara ett barn, men jag tror att många med mig känner sig som "mamma" till alla klasskamrater, lagkompisarna etc. Man ser så många barn som behöver lite extra omsorg och stöttning, andra föräldrar också för den delen. Där kan man göra stor nytta och vara en stabil person i någons liv.