Inlägg från: Jenka92 |Visa alla inlägg
  • Jenka92

Två positiva gravtest och ett negativt digitalt

Hejsan.

Jag gjorde insemination den 1/12 och kunde Inte hålla mig så tog ett första graviditetstest Clearblue Ultratidigt igår eftermiddag som visade ett svagt svagt streck (Bim-4). 
    Nu på morgonen tog jag ett nytt Clearblue Ultratidigt
    med morgonurin då var strecket lite tydligare. Tog även ett digitalt Clearblue Ultratidigt, som visade ?ej gravid? 
    Jag kommer nog att vänta några dagar och ta ett nytt så ev hcg blir starkare. 
    Kan man få två falska positiva? är så förvirrad..

Obs! Har också tagit Ovitrelle hormonspruta för 13 dagar sedan.. det står på FASS att den ska vara ur kroppen senast 10 dagar efter.. det kan väl inte vara den som spökar? 

vad tror ni?

• Svar på tråden Två positiva gravtest och ett negativt digitalt
  • Jenka92

@tusse89 
    Tack för ditt svar 🙂
    jag väntar några dagar innan jag tar ett nytt test. Man blir helt knäpp av detta.. och tänker tusen tankar om att tex. Hormonsprutan sitter i fortfarande.. 
    Men samtidigt känns det lustigt att få två positiva 13 dagar efter om det inte skulle vara något..?

• Jenka92

Den ska enligt FASS vara ute ur kroppen efter 10 dagar 🙂 jag tänkte vänta till helgen och får jag fortfarande negativt på digitalt då så ringer jag kliniken på måndag. 
    Så frustrerande verkligen.. vet inte vad man ska tro på. Men är väl bara att ha is i magen och vänta till i helgen. 

Vad kul att du fick äntligen positivt där! Stort stort grattis 😀😀
    då kanske det är samma för mig förhoppningsvis att jag också får positivt på dag 14.

• Jenka92

Fortfarande ?positivt? på Clearblue Ultratidig. Något starkare streck än tidigare, men inte mycket.
    Har också mått illa 3 dagar tidigare, men nu ingenting.. har dock inte fått någon mens ännu heller.. 
    Bim på lördag/söndag dock (oregelbunden cykel).🙂

Kan det fortfarande vara så att hcg inte stegrat?
    Eller är det ett MA? Då jag inte mår illa längre?

• Jenka92

Hej @juliab! 🙂

Det jag gått efter är att de tidiga testen mäter 10mlu hcg. Då har jag fått positivt på tre vanliga Clearblue Ultratidigt ?manuella? som visar streck. Något lite starkare streck varje dag, men marginellt.
    Har också tagit ett digitalt Clearblue Ultratidigt son också har 10mlu känslighet. Där fick jag ?inte gravid?. 

Min första tanke var att jag är gravid men att det inte nått upp till 10mlu i hcg, men att Clearblue manuella är väldigt känsliga så därför ger dem så svaga streck. Har läst om det också och att dem tyvärr också gett felaktiga positiva resultat. Nu däremot känner jag minskat symptom och baserat på att det inte blivit någon stegring så undrar jag om det skett ett MA. Alternativt att hcg:et ökar väldigt långsamt för mig, också läst att många inte får tydliga + förrän efter bim. Så nu inväntar jag helgen och testar då istället..
    Så förvirrande!

• Jenka92

Yes, håller tummarna för det.. så märkligt bara att symptom avtagit så. 

Är du också i processen?

• Jenka92

Jag förstår! Vi försöker också med barn nummer två. Alla har verkligen sin kamp. När har du bim? 

• Jenka92
    Tusse89 skrev 2023-12-16 07:12:35 följande:
    tack snälla. Ja precis, håller tummarna för det!! Har du testat igen? 😌

Symptom har försvunnit mer och mer? och imorse negativt på digital Clearblue😩 så tråkigt..

• Jenka92
    Juliab skrev 2023-12-15 14:07:20 följande:
    Testade med ett tidigt test imorse som var negativt. Jag är så besviken :( 
    Åh? så tufft är det.. Alla dessa negativa testet rakt i ansiktet på en..
    jag testade negativt imorse också så då är vi två. 
    Vi får tänka att det inte var vår tur denna gången, den gången det är det kommer det ha varit värt resan..🙂
Svar på tråden Två positiva gravtest och ett negativt digitalt