Ring?
Anonym (Konfunderad) skrev 2023-12-13 14:03:13 följande:
Tänkt på det med. Att kanske köpa någon annan sten eller nått i den stilen. Men hon är så jävla traditionell med. Och lite rädd att hon säger "gör om gör rätt" då hon rakt ut sagt att det är så hon kommer reagera om hon inte är rätt nöjd med min insatts.
Hur kan en jävla ring vara så viktig. Jag själv är helt ointresserad av ett bröllop men då hon drömt om det sen hon var liten och verkligen vill så står jag ut för henne.
Om det finns några tjejer/kvinnor här som gift sig. Om er man hade gett er en odlad sten eller en ring utan hade ni blivit arga och sagt nej?
Är du säker på att du vill leva med en tjej som beter sig så?
Min man valde de ringar vi skulle ha som vigselringar. Min har 7 små diamanter (ja, de är riktiga och nej jag har inte kollat upp det). Den är väldigt enkel och passar mig perfekt. Det skulle ALDRIG ha fallit mig in att bete mig så otrevligt mot min man som lagt ner så enormt mycket tid och pengar på att köpa våra ringar. Att han köpte ringarna var inget planerat. Men han kände mig väldigt väl redan då och visste att jag var för snål för att verkligen välja en ring som jag skulle älska så jag antar att det var därför han bestämde sig för att köpa ringarna.
För ett par månader sedan ramlade jag och slog mig. Jag skrapade upp ringen ganska mycket i fallet. Mest troligt kommer vi att införskaffa nya ringar när vi firar 25 år tillsammans.
Mitt råd är att du lägger pengarna på parterapi istället för en ring som du inte vågar köpa med rädsla för att hon ska bli sur. Att tassa på tå kring någon är inget liv att leva