Hejåhoj skrev 2025-09-06 09:40:20 följande:
Hej igen!! Blir tokig på den här sidan ibland, har ju inte fått nå om att du svarade och såg det nu när jag tittade runt! Hoppas allt är bra med dig och att kub gick bra?
ultraljudet i v8+0 gick bra, idag är jag i 11+4 och ska göra kub om lite mindre än två veckor, börjar bli nervös! Spyr fortfarande lite då och då men mår mycket bättre än vad jag gjort!!
Haha ja den kan vara lite jobbig ibland.
Ja kub gick bra och vi fick lägsta möjliga risk så det känns tryggt. Nu inväntar jag RUL om 1,5 vecka för att förhoppningsvis få se kön. Är så nyfiken! Tyckte det såg ut som en pojke på kub men jag förstår mig inte riktigt på nub-teorin haha. Har en pojke på snart 3 år sen tidigare.
Skönt att första ultraljudet gick bra. Då är det jättelåg risk att det inte ska gå bra hela vägen. Förstår nervositeten. Jag tycker det är svårt att ta in att man ens är gravid innan kub då man verkligen ser en liten bebis och egentligen även tills man börjar känna rörelser regelbundet.
Sen tror jag också vi som gjort ivf kan ha ännu svårare att liksom släppa det och fatta att nu är jag bara som vilken gravid som helst när man lagt ner så mycket i processen för att komma hit.