• Hejåhoj

Vi som till slut blev gravida med IVF

RH93 skrev 2025-06-14 06:05:47 följande:

Hej.

Gör ett nytt försök att blåsa liv i tråden.
    Jag är gravid i v 5+6 efter ivf. Har ett barn sedan tidigare född -22 också ivf. Jag va med i en "vanlig" BF tråd då men kände inte riktigt att jag hörde hemma där.

Jag har inte haft några symtom alls typ och i torsdags fick jag en liten blödning så är lite orolig över att det är ett missfall, men är bara vänta till ultraljudet och se.

Någon mer som är gravid just nu och vill prata av sig lite? 😊

Hej!
    en månad senare visserligen men hur går det för dig?:)
  • Hejåhoj
    RH93 skrev 2025-07-21 20:55:47 följande:
    Hej 😊 det går bra för mig. Allt såg bra ut på tidigt ultraljud och inväntar nu kub nästa vecka. Är i spökveckorna nu och alla mina symtom har typ försvunnit utöver att jag kissar och är hungrig konstant.

Hur är det för dig?

Hej igen!! Blir tokig på den här sidan ibland, har ju inte fått nå om att du svarade och såg det nu när jag tittade runt! Hoppas allt är bra med dig och att kub gick bra? 

ultraljudet i v8+0 gick bra, idag är jag i 11+4 och ska göra kub om lite mindre än två veckor, börjar bli nervös! Spyr fortfarande lite då och då men mår mycket bättre än vad jag gjort!! 

• Hejåhoj
    RH93 skrev 2025-09-07 13:31:56 följande:
    Haha ja den kan vara lite jobbig ibland.

Ja kub gick bra och vi fick lägsta möjliga risk så det känns tryggt. Nu inväntar jag RUL om 1,5 vecka för att förhoppningsvis få se kön. Är så nyfiken! Tyckte det såg ut som en pojke på kub men jag förstår mig inte riktigt på nub-teorin haha. Har en pojke på snart 3 år sen tidigare.

Skönt att första ultraljudet gick bra. Då är det jättelåg risk att det inte ska gå bra hela vägen. Förstår nervositeten. Jag tycker det är svårt att ta in att man ens är gravid innan kub då man verkligen ser en liten bebis och egentligen även tills man börjar känna rörelser regelbundet.

Sen tror jag också vi som gjort ivf kan ha ännu svårare att liksom släppa det och fatta att nu är jag bara som vilken gravid som helst när man lagt ner så mycket i processen för att komma hit. 

Va skönt att höra! åh va spännande det måste vara😅 Nub-teorin har jag aldrig hört talas om, får kolla upp det! 

Försöker tänka så jag också. Tänk för alla som inte gör nå vul eller sen nå test/koll runt v12, det är långt å vänta till runt vecka 18 ju för å se att allt är bra! 😅 Men så hade det väl kanske varit här också om allt vore ?normalt?. Ja precis, alla dessa resor hit och dit, det känns lite konstigt! 
    känner du rörelser i magen nu eller är det för tidigt?

• Hejåhoj
    RH93 skrev 2025-09-08 14:15:37 följande:
    Jag började faktiskt känna lite för flera veckor sen. Sen försvann det typ och har bara känt väldigt diffust. Men försöker tänka att det fortfarande är tidigt och antagligen har bebisen bara flyttat på sig så det känns mindre 😊 mest känner jag som en tyngdkänsla längst ner i magen som kommer ibland, speciellt när jag varit uppe och sprungit runt mycket och varit igång. Längtar lite efter rörelser mer regelbundet, men tyckte också med första barnet att det va rätt jobbigt när man hela tiden skulle analysera om det minskat osv.
    Måste vara en helt otrolig känsla när man känner barnet 😅 men förstår även det blir att man antagligen  analyserar varje dag hur det känns🙏🏼 men snart har du ju ultraljudet iaf :)
Svar på tråden Vi som till slut blev gravida med IVF