• Anonym (Kaffedraken)

Kvinnor som klankar ner på mäns kroppar

Vad är grejen där? Om han skulle vara missbildad så skulle man förstå det, även om det också skulle kännas oförskämt.
    Men män som är normalviktiga och som håller igång?

• Svar på tråden Kvinnor som klankar ner på mäns kroppar
  • Anonym (Patrik)

Det är bara din syster som gör de. 

INGEN annan

• Anonym (Q)
    Anonym (Patrik) skrev 2023-12-15 08:29:08 följande:

Det är bara din syster som gör de. 

INGEN annan

Nja, helt sant är detta inte. Män pratar om kvinnors kroppar och kvinnor pratar om mäns på samma vis. Sedan behöver man ju inte fästa sig vid sånt så mycket om man inte har allvarliga problem.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Q) skrev 2023-12-15 10:38:57 följande:
    Nja, helt sant är detta inte. Män pratar om kvinnors kroppar och kvinnor pratar om mäns på samma vis. Sedan behöver man ju inte fästa sig vid sånt så mycket om man inte har allvarliga problem.
    Nej, vissa kan skaka av sig sånt. Andra kan ta illa upp och känna sig sårade, kan bidra att man blir självmedveten, osäker, får sämre självförtroende.
  • Anonym (Patrik)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-15 10:40:18 följande:
    Nej, vissa kan skaka av sig sånt. Andra kan ta illa upp och känna sig sårade, kan bidra att man blir självmedveten, osäker, får sämre självförtroende.
    Vad vill du höra?
  • Anonym (Olikaföralla)

Håller med om de som ifrågasätter trådens syfte. Allt beror på gener, eventuella sjukdomar, aktivitetsnivå och ålder. Jag har hypotyreos och rör mig just nu för lite, därav ligger min ämnesomsättning på en låg nivå. Aptiten är då heller inte stor, på en vanlig dag äter jag kanske Max hälften av TS dagsranson. Jag är normalviktigt men har på denna kost t o m lagt på mig ett par extra kilo nu efter 40.

Å andra sidan har jag en väninna med en mycket hög ämnesomsättning och aktivitetsnivå. Bjuder jag hem henne på middag måste jag beräkna mat för två fullvuxna män, annars räcker det inte till. Fast hon går inte upp i vikt. Så summa summarum är detta helt omöjligt och onödigt att låta andra människor bedöma. Mår du bra och håller dig normalviktig och frisk så bara kör på!

• Anonym (Eehhh)

Kan du inte variera dig lite åtminstone och använda ett annat uttryck än klanka ner på? Ögonen blöder av att läsa det.

• Anonym (Syster med makt!)

Det bästa vore ju om du frågade en psykolog om varför vissa personer gör så.
    Du har ju ställt frågan massvis med gånger, flera gånger i månaden de senaste åren.

Nej det är inte ok att klanka ner på folks kroppar och det drabbar både kvinnor och män och både män och kvinnor gör så.
    Vissa personer är så av olika anledningar, finns inte ett svar utan dom gör det av olika orsaker.

Men du har ju fått hundratals svar på den frågan här på FL genom åren då du ställt den frågan och du blir aldrig nöjd med dom svar du får hur bra dom än är.
    Te x kan ju ingen här förklara varför din syster har gjort så mot dig, folk har kommit med vad dom tror olika förklaringar men det duger inte åt dig och då är det ju bättre att du får svar av ett proffs dvs en psykolog som kan rota runt i just eran familj för att förstå varför, vi här kan ju bara gissa, vi känner varken dig eller din syster och har heller inte hört din systers version.

Du kommer aldrig få bra svar som du är nöjd med, eftersom du inte är nöjd med dom svar du fått genom åren på samma fråga så vänd dig till proffs som kan hjälpa dig att förstå för nu förstår du ju inte.

Du kan aldrig få svar och hjälp på ett forum. 

Du mår ju bara sämre och sämre av ditt ältande som är exakt det samma som för 5 år sedan. 

Är det trygghet för dig att älta?
    Blir det för jobbigt att ta itu med bagaget du har?
    Kan bli läskigt att släppa ältandet, det är ju ditt liv.

Du inser väl själv att det inte är hälsosamt att älta vad din syster sa för 20 år sedan. Du är över 50 år och din syster har fortfarande så stor makt över dig.
    Ni har väl inte bott ihop på över 30 år? du har alltså inte bott ihop med henne på över halva livet?
    Eller bodde du hemma med henne när du var 25 år?

Svar på tråden Kvinnor som klankar ner på mäns kroppar