• Anonym (Blöder)

Hur gör ni män.?

Ja hur gör ni män när ni rakar erat kön?
    Jag vet inte, men jag måste ju göra totalt fel för jag lyckas ALLTID skära mig ett X antal ggr varje gång jag ska raka mig..
    Spelar ingen roll hur många blad rakhyveln har, 3, 4, 5, 6 etc
    Hur mycket raklödder? lite, mycket? spelar ingen roll för mig.

• Svar på tråden Hur gör ni män.?
  • Core

Sträck huden, det tar tid men måste göras, då skär man sig aldrig. 

• Anonym (Andreas)

Man tar tag med handen och sträcker huden så den blir slät och enkelt kan rakas. Extra viktigt dessutom när det är täckt med lödder , då måste man känna med fingrar och sträcka huden annars vet man ju inte vad man gör. 

Du rakar väl ansiktet?  Då gör du nog lika där med tex käken/hakan att du sträcker ut huden så du kan raka över käkbenet . 

• Anonym (Blöder)
    Anonym (Andreas) skrev 2023-12-15 17:31:57 följande:

Man tar tag med handen och sträcker huden så den blir slät och enkelt kan rakas. Extra viktigt dessutom när det är täckt med lödder , då måste man känna med fingrar och sträcka huden annars vet man ju inte vad man gör. 

Du rakar väl ansiktet?  Då gör du nog lika där med tex käken/hakan att du sträcker ut huden så du kan raka över käkbenet . 

Rakar inte ansiktet, där kör jag bara med trimmer på 6 mm, 9 mm vintertid.
  • Alfah89

Hej. 

Jag skulle nog vilja påstå att detta ämnet är jag erfaren inom, så jag både rakat mig nere sedan snart 20 år tillbaka ✌🏽 förberedelse är a & o. Först behöver du värma stråna så dom är mjuka, använd sedan ett bra raklödder men du behöver absolut inte ösa på, jag kan även raka med gel som är transparent för att se bättre. Men nyckeln är alltid att värma upp innan, gå sedan medhårs från magen ner mot penis. Runt/på penis behöver du antingen bara lite hård eller som tidigare skrivit sträcka ut huden. Vill du bli helt len, gör du om samma process men denna gången gå sidled ovanför penis och avsluta mothårs på/runt penis. Var inte för snabb heller, nyckeln här ligger i att låta rakbladen göra jobbet. 

lycka till! 

• Anonym (Blöder)

Ingen som har testat VEET intimate for men? är de värt de?

Svar på tråden Hur gör ni män.?