• Anonym (borderlina)

Varför spårar alltid mina trådar ur?

Varför spårar alltid mina trådar ur med att oavsett vad jag frågar även när det är något helt generellt som när är man för gammal för att ha en viss typ av klädesplagg till först att ifrågasätta eller kritisera mig som person, till att jag svarar på det och sedan hamnar jag i typ att jag skriver om sex?

Är det här mitt fel eller är det någon/några andra som inte bara klarar av att hålla sig till sak utan måste blanda in person?

• Svar på tråden Varför spårar alltid mina trådar ur?
  • Anonym (Ja)

Om dina trådar alltid leder till att du pratar om sex så har du problem. Sedan att FL är berömt för att folk inte kan hålla sig till saken är så klart inte ditt fel, men det är så det ser ut. Alltid nån jävel som ska haka upp sig på ord eller medvetet missförstå, eller bara trolla rent allmänt.

• Anonym (f)

Självinsikt är en bra grej, jag har svårt att tro att du skulle vara sååå omedveten varför trådarna spårar

ska plagget bäras bland finniga pubertetspojkar och gubbar på jobbet sätts tonen snabbt

• Anonym (Kaffedraken)

Det är så det ser ut på såna här forum. Folk kan inte hålla sig till ämnet, och så blir det pajkastning och personangrepp. Ofta så anklagar de TS för att vara otrevlig. De skriver värre saker, men de är inte otrevliga.

• Tukt

Ska en få till en bra och fungerande tråd så kräver det dels en portion tur, men i övrigt en balansgång.
    Det viktiga är att inte få med så mycket triggers. Kan exempelvis någon få in invandring i diskussionen så ballar det snart ur.
    Kan man undvika kön är det rätt bra också, eftersom en del tenderar att "köna" precis allt som skrivs.
    En annan trigger är sådant som berör normer, framför allt i relationer. Men det är också svårt att veta. Nyligen har vi ju i en annan tråd sett hur starkt trigger normativt julfirande kan vara.
    Ofta kanske det är bra att någon läser trådstarten och bollar idéer runt den, innan den postas.

• Anonym (Kaffedraken)
    Tukt skrev 2023-12-16 10:37:01 följande:

Ska en få till en bra och fungerande tråd så kräver det dels en portion tur, men i övrigt en balansgång.
    Det viktiga är att inte få med så mycket triggers. Kan exempelvis någon få in invandring i diskussionen så ballar det snart ur.
    Kan man undvika kön är det rätt bra också, eftersom en del tenderar att "köna" precis allt som skrivs.
    En annan trigger är sådant som berör normer, framför allt i relationer. Men det är också svårt att veta. Nyligen har vi ju i en annan tråd sett hur starkt trigger normativt julfirande kan vara.
    Ofta kanske det är bra att någon läser trådstarten och bollar idéer runt den, innan den postas.

Andra triggers är om män pratar om yngre tjejer, och om män kritiserar kvinnor. Då börjar det brinna hos många kvinnor. Ja, och om en man skriver om att han har svårt att träffa tjejer. Men då är det både män och kvinnor som vill undervisa, döma, förlöjliga och predika.
  • Tukt
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-16 10:41:09 följande:
    Andra triggers är om män pratar om yngre tjejer, och om män kritiserar kvinnor. Då börjar det brinna hos många kvinnor. Ja, och om en man skriver om att han har svårt att träffa tjejer. Men då är det både män och kvinnor som vill undervisa, döma, förlöjliga och predika.
    Det är väl också en lärdom som går att dra. De som har så kallade triggers tenderar någon stans att tro att om man tjatar om samma sak om och om igen, så får man till slut rätt. Det gör också att toleransnivån hos andra sjunker rätt drastiskt.
    Så det är bra att undvika ämnen som en del i någon mån tjatat sönder. Eller i alla fall försöka hitta en ny ingång i ämnet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tukt skrev 2023-12-16 11:32:06 följande:
    Det är väl också en lärdom som går att dra. De som har så kallade triggers tenderar någon stans att tro att om man tjatar om samma sak om och om igen, så får man till slut rätt. Det gör också att toleransnivån hos andra sjunker rätt drastiskt.
    Så det är bra att undvika ämnen som en del i någon mån tjatat sönder. Eller i alla fall försöka hitta en ny ingång i ämnet.
    Nej, det räcker att man pratar om nån av de sakerna, brukar inte dröja länge innan pajkastningen och påhoppen sätter fart. Har inget med hur många trådar man gör på samma ämne. Det är ämnena som provocerar. Finns många som vill mästra andra.
  • Tukt
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-16 11:35:33 följande:
    Nej, det räcker att man pratar om nån av de sakerna, brukar inte dröja länge innan pajkastningen och påhoppen sätter fart. Har inget med hur många trådar man gör på samma ämne. Det är ämnena som provocerar. Finns många som vill mästra andra.
    Jag skulle nog säga att det i mycket också handlar om hur man ställer grundfrågan. Inte minst då rubriken.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-16 11:35:33 följande:
    Det som provocerar är att DU tar över varenda jävla tråd du hamnar i!! Du är ett typexempel på att gå off topic för att klämma in dina egna issues. Dina inlägg här bevisar detta med pinsam tydlighet.
  • Tukt

Nu äger man ju inte sin tråd. Men man kan ju ändå, på ett hövligt och konstruktivt sätt styra tillbaks den mot ursprungsfrågan. Men kan ju också be andra undvika svara sådana som driver en egen och helt annorlunda agenda.

Svar på tråden Varför spårar alltid mina trådar ur?