Inlägg från: Lynx123 |Visa alla inlägg
  • Lynx123

Vad skulle du gjort utan toxisk maskulinitet?

Hmm...du behöver nog läsa på lite om vad toxisk maskulinitet betyder. Har ju inget att göra med det du beskriver.

• Lynx123

Återigen förväxlar du begreppen, vilket är väldigt uppenbart i dina exempel. Det gör det svårt att diskutera. Läs på lite och återkom gärna med en bättre formulering snarare än att skylla på läsarna. Det kan bli en intressant diskussion.

• Lynx123
    Core skrev 2023-12-17 11:35:47 följande:
    Läs på? Ja visst kanske mitt misstag var att skriva toxisk maskulinitet som utpekat värde, men jag skriver om och om igen att det jag menar är att maskulinitet i sin helhet ses som toxisk, och det är svårt att plocka russin ur kakan, den maskulinitet som bygger världen är lite vad den är, och det är något som ska uppskattas, inte förringas 
    Men vad baserar du det på? Toxisk är toxisk och har inte med maskulinitet i övrigt att göra, precis som ett toxiskt förhållande inte automatiskt är samma sak som förhållande. En byggarbetare, oavsett om det är en man eller en kvinna, är ju inte automatiskt toxisk. Att vara maskulin kanske betyder något annat för dig? Jag hör till exempel ofta uttryck som "en riktig man gör si och så" ofta förknippat med ett "positivt" beteende, som om det beteendet skulle ha att göra med utövarens kön. Är det det du menar kanske? 
Svar på tråden Vad skulle du gjort utan toxisk maskulinitet?