• ELCS

Tror jag smittat honom med herpes

Hej!

jag har träffat en kille i ca 2 mån och han har skrivit sms varje dag och om det blivit tyst har han skrivit igen och visat väldigt stort intresse. 

för ca 2 veckor sen hade vi sex med kondom men jag misstänker att jag kanske kan ha smittat honom med herpes ändå. Jag hade ett litet utbrott strax innan och ett pyttelitet sår som var torrt så jag i min dumhet trodde kondom skulle vara safe. Har i efterhand googlat sönder och insett att det kan smitta ändå, varsomhelst i ?badbyxeområdet?. Såret satt på utsidan av min yttre blygdläpp. 

Nu i söndags när vi skrev med varandra så sa han att han hade ont i lederna. Sen var det som vanligt att vi frågade vad vi skulle göra osv. Sen blev det bara helt tyst. Han har inte skrivit eller svarat nånting mer. 

jag kanske aldrig får veta om han blev arg på mig pga att han fått herpes men jag kan inte komma på nån annan anledning till varför han vill ghosta mig.

jag har svårt att leva med insikten att jag kanske förstört hans liv. Jag vet ju själv hur mycket jag hatade den killen som gav mig skiten. Jag hade ju tänkt berätta innan om vi hade tänkt ha oskyddat sex men har kanske fått dålig sexualundervisning i livet och trodde kondom skyddade. Nu vet jag bättre. 

är av olika anledningar så himla rädd och ledsen för att bli ensam kvar i livet. Var så glad av att ha träffat denna fina kille och nu äter det upp mig totalt att han förmodligen tycker jag är lösaktig och smutsig/äcklig. 

nån mer som råkat smitta någon som blev arg eller gjorde slut? 

• Svar på tråden Tror jag smittat honom med herpes
  • Anonym (L)

Vi kan ju inte veta vad som försiggår i hans huvud men det är inte det minsta orimligt att han ghostar dig efter att ha blivit smittad. Bra jobbat.

• ELCS
    Anonym (L) skrev 2023-12-19 09:12:18 följande:

Vi kan ju inte veta vad som försiggår i hans huvud men det är inte det minsta orimligt att han ghostar dig efter att ha blivit smittad. Bra jobbat.

Tack för det. Är vi människor med herpes mindre värda? Jag har mått så fruktansvärt dåligt över detta att jag flera gånger funderat på att avsluta mitt liv. Om du bara visste vad jag önskar att det hade varit nånting annat som hade gått bota.
  • Anonym (Kim)

Det var dumt gjort av dig att ändå välja att ha sex trots utbrott. Varför inte väntat lite till. Att han inte hör av dig beror säkert på en massa annat. O m han smittats så bryter det inte ut på en gång. Det är nog så att han tappat intresset. Han fick sexet sedan går han vidare. Enda att göra är att vänta in honom. Vill du så ta kontakt själv och fråga honom. Var rädd om dig! 

• ELCS
    Anonym (Kim) skrev 2023-12-19 09:17:26 följande:

Det var dumt gjort av dig att ändå välja att ha sex trots utbrott. Varför inte väntat lite till. Att han inte hör av dig beror säkert på en massa annat. O m han smittats så bryter det inte ut på en gång. Det är nog så att han tappat intresset. Han fick sexet sedan går han vidare. Enda att göra är att vänta in honom. Vill du så ta kontakt själv och fråga honom. Var rädd om dig! 

Ja, det var väldigt dumt men trodde det var över. Det tog ju 2 veckor innan det bröt ut i så fall och det verkar ju rimligt. Jag vågar inte ta mer kontakt, tror han hatar mig och det känns tungt.
  • Anonym (L)
    ELCS skrev 2023-12-19 09:16:21 följande:
    Tack för det. Är vi människor med herpes mindre värda? Jag har mått så fruktansvärt dåligt över detta att jag flera gånger funderat på att avsluta mitt liv. Om du bara visste vad jag önskar att det hade varit nånting annat som hade gått bota.
    Mindre värda? Menar du att värdet hos en människa ligger i om man kan ha oskyddat sex eller hur menar du?
  • Jennie91

Hmmm ok jag beklagar. Men när var det ni skrev sist? Kan det inte bara varit att han är upptagen att nått annat kanske hänt på hanns front som lett till att hans tankar är på annat håll än hoss dig?

Jag vet inte nått riktigt om herpes så jag är väll inte den som borde skriva. Men det är ju inte allt för hemskt va? Även om man inte blir botad så finns det ju behandlingar och det ör väll inte konstant utbrott? Om det nu är detta som gör så att han inte skriver så kan han kanske vara besviken att du inte sagt nått. Känna sig lite sviken, för jag antar att ni båda såg en framtid med varandra (och troligtvis fortfarande gör). Jag tror inte det är slut bara en svacka. Kämpa på tjejen, det kommer att gå bra <3

• ELCS
    Anonym (L) skrev 2023-12-19 09:23:08 följande:
    Mindre värda? Menar du att värdet hos en människa ligger i om man kan ha oskyddat sex eller hur menar du?
    Just ditt ?bra jobbat? lät som att vi borde inte få ha sex. att vi är äckliga och dumma som sprider det.
  • Anonym (Kim)

Du gissar ju att han hatar dig. Finns ingen sanning i det. Tänk inte så för du har inget belägg på att det är sant. Han ghostar säkert för han fick sexet och är nöjd med att han satt på en tjej till. Dock lite märkligt att han höll dig ljummen i två månader för att få komma till. Bestäm inte vad han tycker och känner. Vågar du inte ta kontakt får du vackert vänta. Du kanske ska skaka av dig händelsen och gå vidare du med. Hör han av sig så får du ha nytt beslut om du vill fortsätta med honom. 

• ELCS
    Anonym (Kim) skrev 2023-12-19 09:31:42 följande:

Du gissar ju att han hatar dig. Finns ingen sanning i det. Tänk inte så för du har inget belägg på att det är sant. Han ghostar säkert för han fick sexet och är nöjd med att han satt på en tjej till. Dock lite märkligt att han höll dig ljummen i två månader för att få komma till. Bestäm inte vad han tycker och känner. Vågar du inte ta kontakt får du vackert vänta. Du kanske ska skaka av dig händelsen och gå vidare du med. Hör han av sig så får du ha nytt beslut om du vill fortsätta med honom. 

Han var inte sån som var ute efter sexet bara.. vi har haft sex flera gånger men alltid med kondom. Men den gången för två veckor sen är det som gnager i huvudet på mig. 
  • Anonym (Herakles)

Att du har herpes gör dig inte till en sämre människa! Däremot tycker jag att det är riktigt dålig stil att inte berätta i förväg om sjukdomen. Det borde ha varit upp till honom om han vill riskera eller ej, inte dig. Förstår att det känns jobbigt och/eller pinsamt att berätta, men det handlar ju om människors hälsa.

Om ni fortsätter ha kontakt ska du absolut berätta så att han både kan ta hand om sig själv och skydda framtida partners. Träffar du någon ny likaså. Det får bli en livsläxa och så begår du aldrig mer samma misstag. Du kommer kunna träffa nya personer i framtiden och de kommer uppskatta din ärlighet och omtänksamhet när du berättar - fina egenskaper som både du och andra kommer att må bra av.

Svar på tråden Tror jag smittat honom med herpes