Pappan super
Som förälder ska du sörja för dina barns behov, ett rum där din dotter trivs.
Som förälder ska du sörja för dina barns behov, ett rum där din dotter trivs.
Jag undrar hur många som ingår i ditt hushåll och hur bostaden ser ut.
För som tidigare inlägg påpekade så finns det kanske möjlighet att skapa rum.
Vi bor 5 personer i ett mindre hus med en vattenskada i källaren som drar ut otroligt på tiden. Därav är vi kort om rum och två måste dela. Men jag ångrar att jag tog upp det för det blev en väldig het potatis och det är inte det som jag efterfrågar råd om. Utan huruvida jag ska ställa mig till att hon vill vara hos sin pappa då han dricker. Tvinga bort eller inte?
Nu är det ju inte så att hon åker dit när han är full utan detta sker när hon redan är där och då är det ggr som hon inte vill att jag hämtar henne. Då säger hon att jag stänger in mig på rummet bara. Jag vill hämta hem henne hit men känns inte helt rätt att gå emot hennes vilja.
Vi bor 8 minuter bort med bil från varandra.
Du missförstå mig tror jag. Hon vantrivs inte här som det är nu. Hon får vara ifred hur mycket hon vill när hon önskar. Och hon är här mer än hos sin pappa. Det är fortfarande inte det jag efterfrågar tips och idéer om. Hur vi ska bo här hemma. Är jag så otydlig?
Jag önskar råd om hur jag ska hantera att hon även vill vara hos sin far då han dricker. Jag vill nej men hon vill vara kvar där dom ggr han dricker. Jag vet att det är mitt ansvar att se till så hon mår bra, såklart vet jag det. Det är just därför det blir så svårt att tvinga henne ifrån sin pappa när han dricker.