Anonym (Råd tack!) skrev 2023-12-26 08:46:15 följande:
Jag vill inte byta område skola för barnen.. Och "tyvärr" bor vi i ett av de dyraste områden i Stockholm. Min budget att köpa för blir 5 miljoner och jag får inte supermycket för de pengarna. Dessutom blir mina boendekostnader höga pga amrotering och avgifter. Hyresrätten blir billigare och då får jag en större lägenhet. jag har tackat ja till hyresrätten och känner mig nöjd med det. Men möjligtvis så låter jag min kontantinsats ligga på två olika räntekonton Med bra ränta så kan jag köpa om det dyker upp något bra.
Är ganska begränsad till just vårt lilla område och jag skulle gärna ha en egen uteplats om jag köper något. Så möjligheterna blir inte jättemånga. Men med is i magen kanske Jag hittar en bra bostadsrätt som passar och som jag har råd med.
blir ju omställning för barnen att vi separerar. Vill inte tycka upp dem från skola och vänner också.
En annan variant är ju att köpa en sommarstuga och hyra ut. Kanske som airbnb. I närheten av något attraktivt. Ha ett företag som ser efter, anlita för städning osv.