• Guldlocken31

Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??

Är det någon mer än jag som kämpar med biokemiska graviditeter?!
    Har plussat tidigt med clearblue 4-5 gånger, och inte en enda gång går graviditeten längre än till omkring BIM. Ibland någon dag över.
    Har genomgått en missfallsutredning som inte visar på någonting avvikande. Senast fick jag utskrivet trombyl + progesteron kapslar i hopp om att graviditet skulle stanna och fortskrida, enda som hände var att missfallet fördröjdes (troligtvis pga progesteronet) och jag började blöda i v. 5(4+2)? känner sådan sorg och uppgivenhet!! Tär på psyket att få missfall på missfall.. någon som varit med om liknande Som kan dela med sig?

• Svar på tråden Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??
  • Anonym (Ledsen)
    Guldlocken31 skrev 2024-01-09 08:15:55 följande:

Tack för snabbt svar!! Tog ett självtest igår som visar på att mitt pH värde i slidan är mycket högre än va de ska vara (utan direkt några symtom). + att jag haft problem med pH värdet även i hårbottnen i typ flera år. Så tänkte ifall det kunde vara nån form av hormonell obalans som kan påverka. Säkert löjligt tänkt 😂 

Ingen konstig fråga, man försöker med allt och kolla upp allt eftersom det är svårt att få bra hjälp eller någon doktor som är villig att hjälpa en. Själv har jag fått kämpa känner jag. Men har du svamp eller BV då när ditt pH är högre? :)
  • Dalarna91
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-06 22:07:43 följande:
    Jaa precis, jag gör samma :) Man vill ju inte att mensen ska fördröjas :)
    Har du tagit något test? :) 
  • Anonym (Ledsen)

Tog några test men dem var tyvärr negativa och idag kom mensen, så inget denna gång. Hur går det för er?

• Anonym (Ledsen)

Kommer inte ihåg vad som sagts i denna tråd, men är det någon av er som börjat med Trombyl eller Prednisolon innan graviditet? Efter äl till exempel? 
    Vet inte om man kanske behöver börja tidigare än vid graviditet, dels för att lättare bli gravid och dels för att fostret inte ska hinna stötas ut? Vad tror ni?

• Dalarna91
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-15 17:40:57 följande:

Tog några test men dem var tyvärr negativa och idag kom mensen, så inget denna gång. Hur går det för er?

Jag har riktigt hög temp! Men negativa tester. Så otroligt frustrerande. Har bim om två dagar. 
  • Dalarna91

Jag tar trombyl och prednisolon från ägglossning till mens. 
    Får jag mens så slutar jag.

• Anonym (Ledsen)
    Dalarna91 skrev 2024-01-15 18:42:02 följande:

Jag tar trombyl och prednisolon från ägglossning till mens. 
    Får jag mens så slutar jag.

Okej, funderar oxå på att testa det, har dock inte fått utskrivet Prednisolon utan köpt det själv receptfritt utomlands så är rädd att det inte kommer räcka en bit in på en graviditet sen i så fall. Sen tyckte ju läkaren som skrev ut Trombyl att jag skulle vänta till plus, men han verkade okunnig. Hmm, kanske att jag kan börja med Trombyl om inte annat :)
  • Dalarna91
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-15 20:26:46 följande:
    Okej, funderar oxå på att testa det, har dock inte fått utskrivet Prednisolon utan köpt det själv receptfritt utomlands så är rädd att det inte kommer räcka en bit in på en graviditet sen i så fall. Sen tyckte ju läkaren som skrev ut Trombyl att jag skulle vänta till plus, men han verkade okunnig. Hmm, kanske att jag kan börja med Trombyl om inte annat :)
    Trombyl är bättre än inget tänker jag :) 
    Det är så svårt att hitta läkare som kan göra recept. Det är inte narkotika vi pratar om...
  • Anonym (Ledsen)
    Dalarna91 skrev 2024-01-15 20:51:23 följande:
    Trombyl är bättre än inget tänker jag :) 
    Det är så svårt att hitta läkare som kan göra recept. Det är inte narkotika vi pratar om...
    Jaa precis! Så får det nog bli. Eller hur. Blir trött och får tillslut ta saken i egna händer om det ska bli några barn?
  • Dalarna91
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-16 07:17:36 följande:
    Jaa precis! Så får det nog bli. Eller hur. Blir trött och får tillslut ta saken i egna händer om det ska bli några barn?
    Ja, jag vet inte hur mycket jag har gjort för att läkaren inte vill ens träffa en. 
Svar på tråden Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??