• EllenA

jag är så deprimerad å ledsen å arg å å å

Önskar att du kan finna kraft att söka hjälp någonstans. Få någon att prata med, att ventilera med och som kan ge dig nya perspektiv och verktyg att orka med denna tid. Om du har någon kontakt med en klinik så hör dig för där, vänd dig till din vårdcentral eller nåt. Jag vet att när man är deppad och trött så är ju det sista man orkar att slå sig in i vården (för det kan ju verkligen kännas som att man måste slå sig fram för att få hjälp). När jag själv hade en svår kris i mitt liv så tog jag mod till mig att be om hjälp på kliniken där jag gick (för mina underlivsbesvär - trodde aldrig jag skulle bli frisk, ellerl ens kunna ha samlag, än mindre kunna skaffa barn...) och fick till slut träffa en underbar person som är barnmorska/samtalsterapeut och det hade en stor inverkan på mig - jag kan se de klarar nu ett år senare hur mycket det hjälpte mig. Att samtala med någon utomstående är såklart inte för alla - vi är ju alla olika - men jag vill bara dela med mig av detta till dig för jag känner med dig. Hoppas det lättar snart. Kram

Svar på tråden jag är så deprimerad å ledsen å arg å å å