Anonym (oskuld) skrev 2023-12-24 01:13:59 följande:
Önskar det gick att minska rynkor med kloka ord, men sånt biter inte ansiktet som stirrar emot en och inte har nån likhet med den man känner sig som på insidan.
Jag har sett en del hemska exempel. Men ta Drottning Silvia som fyllde 80 år idag.. Hon ser ju fantastisk ut trots viss steget. Hade helt klart föredragit det om jag kunde, vet du hur det kändes för dina väninnor. Blir man helt bedövad
?
Jag tycker att just drottning Silvia är ett skräckexempel på botox gone wrong. Hon ser ut som Jokern. Om jag var barn skulle jag vara rädd för henne.
Jag är 50 och tycker inte heller att jag känner igen mig längre - som jag såg ut förut. Det har varit deppigt något år men nu tycker jag att jag börjar växa in i mitt nya medelålders utseende. Snart får man börja vara stolt över att man har en helt naturlig kropp. Lite sjukt om man tänker på det, vilken masspsykos det har blivit. Man åldras och dör ändå, det finns viktigare saker att lägga pengar och energi på.
Har inte pratat om det med mer än en kompis, hon gjorde botox i pannan och mellan ögonen. Hon sa att hon inte kan lyfta på pannan och tyckte det kändes konstigt men hon var glad att hon inte hade ansiktsrörelser för då skulle hon inte få rynkor.
Får mig att tänka på ett inslag jag såg om en kvinna som inte hade använt sina ansiktsmuskler sedan hon var 18 år, hon hade bestämt sig för att inte bli rynkig. När hennes dotter föddes gav hon ifrån sig ett knappt synbart litet leende. Hon såg ut som precis vilken 45-åring som helst. Tragiskt att offra ett helt liv åt en petitess som rynkor. Jag gapskrattar, gnuggar mig i ögonen och gäspar stort och mår bra som en katt. Jag ser ju inte rynkorna själv så mig stör de inte ;)