• Anonym (oskuld)

Hur känns det att ha Botox i ansiktet?

Jag har kommit till ett stadium att jag finner det svårt att stå ut med mitt ansikte i spegeln. Känner inte igen mig själv och funderar starkt på ingrepp för att stoppa processen eller sakta ner att rynkorna. Är dock väldigt rädd för att tappa känseln i ansiktet...

Finns det någon som kan beskriva hur det känns? Fick ni panik eller obehag?
    Och hur länge varar det?

• Svar på tråden Hur känns det att ha Botox i ansiktet?
  • Anonym (KL)
    Anonym (Isa) skrev 2023-12-29 18:20:05 följande:
    Det är BARA vad ni tror att det inte syns att ni har använt botox, filles, smink osv

Klart ingen som känner er vill såra er genom att tala om, hur plastiga ni ser ut nu för tiden.

Det syns när nån har mixtrat med sitt naturliga utseende, vare sig ni tror det eller inte. 
    Klart att dom som säger att "nej det syns inte att du botoxat dig alls" bara säger så för att vara snälla, eller dom orkar helt enkelt inte med erat gnäll om hur fula ni själva tyckte att ni var utan fusk.

Om ni hade kunnat se vad andra såg i er innan ni börjar förstöra era ansikten istället. Vi såg att ni såg mycket bättre ut än innan ni plastade till er iaf. Folk gillade erat naturliga ansikte mycket bättre. Men ni har så dålgt självförtroende antar jag att ni inte kan acceptera att ni redan VAR tillräckligt vackra som ni VAR innan plastet.
    Den som inte accepterade er innan ni fick bort en pannrynka, (tex en man)  VARFÖR skulle ni ens vilja ha med den mannen att göra överhuvudtaget?
    Samma gäller ju kompisar, bekanta osv också..Om ni inte kunde vara er själva så som ni VAR och så som ni SÅG ut så är ju inte människan något att ha endå!?

Nej ingen kan dölja att dom använt botox..spec inte om dom vet hur ni såg ut innan ni plastade till er
    Hur kan DU veta vilka som har botox? Jag tror det är många fler än vad du tror, människor som det inte ser plastigt ut på. När jag berättat att jag använt botox har fler också sagt, och jag hade inte haft en susning.
  • Anonym (Jessica)
    Silverjenny skrev 2023-12-24 00:57:46 följande:

Acceptera att utseendet förändras genom livet och åldras med värdighet istället.

Det som gör en gammal människa vacker är att man ser hur hon levat. Kråksparkarna som kraxar kring ögonen när hon skrattar :)

Botoxen tar bort all personlighet. Man ler men det syns inte i ansiktet. Slät panna som inte avslöjar några känslor. Jag har flera väninnor som tyvärr har börjat med botox. Det är kanske osynligt och fint i början men antingen stelnar det med tiden eller så blir man beroende och måste göra mer och mer för de alla slutar med att få samma fiskdöa ansikte efter några år.

Beror väl på varför man gör det. 

Jag har haft ett sträck mellan ögonen sedan jag var 20 för jag haft så mkt ångest och omedvetet rynkat pannan. Den syns inte jätteväl men mer nu. Har gjort botox en gång och blev jättenöjd. Det kändes avslappnat i pannan äntligen och inte spänt och gjorde ont. Som om musklerna behövde det. Det höll bara några veckor tyvärr men det beror på att jag tränat upp dem så hårt . Ska nog göra om det senare.

• Anonym (G)

Fyller 31 och har inte en enda rynka. Tror sånt är genetiskt men även bra hudvård är bra om man redan har gener.

• Anonym (Isa)
    Anonym (KL) skrev 2023-12-29 18:27:41 följande:
    Hur kan DU veta vilka som har botox? Jag tror det är många fler än vad du tror, människor som det inte ser plastigt ut på. När jag berättat att jag använt botox har fler också sagt, och jag hade inte haft en susning.
    Jag bara vet det! Precis på samma sätt som jag kan läsa människor jag träffar IRL om dom är trevliga o genuina eller elaka o manipulativa.
    Så känner jag direkt om någon har dålig självkänsla o använt botox, fillers eller liknande för att göra sitt ansikte snyggare.

Men det kommer inte gå att dölja så länge till, vilka som är naturliga eller inte..
    Sånt kommer folk märka av mer o mer.

Eller märker du inte ens av om någon är elak eller snäll?
    Eller om någon har dålig självkänsla, men bilden på dom passar inte in?

Jag kanske är lite extra känslig när jag t.om kan känna av sånt, men det börjar faktiskt bli mer o mer vanligt nu att folk märker av sånt hos andra människor..

Det är inte enbart att man ser att någon har mixtrat med sitt ansikte, utan att man känner av att personen har ett dåligt självförtroende eller självkänsla..Vilket du inte kan dölja hur många injektioner av botox du än tar..
    Människor som använt sånt kommer ff sända ut att dom har en dålig självkänsla i grunden...Förstår du hur jag menar?

Däremot om folk som redan har bra självkänsla använder lite botox eller liknande så ser dom inte ut som dom har "fuskat" men å andra sidan så använder man väl inte botox så mycket om man lärt sig att älskar sig själv som man är?

Eller är det människor som älskar sig själva som använder sånt som botox?
    Nej det är det ju inte, för då behöver man inte använda sig av sånt skit.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Isa) skrev 2023-12-29 19:08:51 följande:
    Jag bara vet det! Precis på samma sätt som jag kan läsa människor jag träffar IRL om dom är trevliga o genuina eller elaka o manipulativa.
    Så känner jag direkt om någon har dålig självkänsla o använt botox, fillers eller liknande för att göra sitt ansikte snyggare.

Men det kommer inte gå att dölja så länge till, vilka som är naturliga eller inte..

Jag kanske är lite extra känslig när jag t.om kan känna av sånt, men det börjar faktiskt bli mer o mer vanligt nu att folk märker av sånt hos andra människor..

Det är inte enbart att man ser att någon har mixtrat med sitt ansikte, utan att man känner av att personen har ett dåligt självförtroende eller självkänsla..Vilket du inte kan dölja hur många injektioner av botox du än tar..
    Människor som använt sånt kommer ff sända ut att dom har en dålig självkänsla i grunden...Förstår du hur jag menar?

Däremot om folk som redan har bra självkänsla använder lite botox eller liknande så ser dom inte ut som dom har "fuskat" men å andra sidan så använder man väl inte botox så mycket om man lärt sig att älskar sig själv som man är?

Det är inte alls skit. Om man använder det för något man har komplex för.
  • Anonym (Jessica)

För övrigt tror jag knappast du hade märkt det om man gjort det på ett enda ställe i ansiktet. Inte är en uppumpad blomdin med massa botox och fillers.

Jag är själv blond, för övrigt 

• Anonym (Botox)
    Anonym (Isa) skrev 2023-12-29 18:20:05 följande:
    Det är BARA vad ni tror att det inte syns att ni har använt botox, filles, smink osv

Klart ingen som känner er vill såra er genom att tala om, hur plastiga ni ser ut nu för tiden.

Det syns när nån har mixtrat med sitt naturliga utseende, vare sig ni tror det eller inte. 
    Klart att dom som säger att "nej det syns inte att du botoxat dig alls" bara säger så för att vara snälla, eller dom orkar helt enkelt inte med erat gnäll om hur fula ni själva tyckte att ni var utan fusk.

Om ni hade kunnat se vad andra såg i er innan ni börjar förstöra era ansikten istället. Vi såg att ni såg mycket bättre ut än innan ni plastade till er iaf. Folk gillade erat naturliga ansikte mycket bättre. Men ni har så dålgt självförtroende antar jag att ni inte kan acceptera att ni redan VAR tillräckligt vackra som ni VAR innan plastet.
    Den som inte accepterade er innan ni fick bort en pannrynka, (tex en man)  VARFÖR skulle ni ens vilja ha med den mannen att göra överhuvudtaget?
    Samma gäller ju kompisar, bekanta osv också..Om ni inte kunde vara er själva så som ni VAR och så som ni SÅG ut så är ju inte människan något att ha endå!?

Nej ingen kan dölja att dom använt botox..spec inte om dom vet hur ni såg ut innan ni plastade till er
    Haha inte ens min man vet att jag har Botox 😅 tro mig jag började i tid så det blev ingen drastisk ändring. Du kan absolut inte se att jag har botox I ansiktet. 
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Botox) skrev 2023-12-30 00:23:04 följande:
    Haha inte ens min man vet att jag har Botox 😅 tro mig jag började i tid så det blev ingen drastisk ändring. Du kan absolut inte se att jag har botox I ansiktet. 
    Jag antar att du försökte vara rolig nu...och det var du faktiskt. hahaha 
    😂
    Men män dom märker ju för sjutton inte sånt om man så trycker upp det i ansiktet på dom så ser dom inte om man har ändrat på något.. hahaha.

Och OK jag ger mig- det finns säkert dom som du tex som man inte ser på om ni har "snyggat till er" lite..

Jag tycker egentligen att det är helt ok så länge det inte går till överdrift, faktiskt.

Bara man är medveten om att det KAN innebära vissa risker med vad man än gör för att "förbättra" sitt ansikte/kropp så är det väl bara att köra om man mår bättre av det..eller hur!?
    Har ni bra självkänsla i övrigt så är det väl bara att köra..men inte för mycket, haha

Jag tänkte mer på en del som tror dom ska bli lyckliga bara dom får en injektion, en operation,o en till o en till osv..När det liksom blir FÖR mycket..
    Som tex Bianca Ingrosso..som jag iaf tyckte var söt som hon var förut..Nu nej nu ser hon inte naturlig ut ens..

Men kan man skilja på att ta bort ett mindre "problem" som en liten rynka som irriterar en till att ta bort hela sitt "gamla" ansiktsutryck så är det ju STOR skillnad sålart..😁
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Jessica) skrev 2023-12-29 19:41:39 följande:
    Det är inte alls skit. Om man använder det för något man har komplex för.
    Ok jag ger mig, jag ger mig för en gångs skull (som jag skrev i min förra post)..Det behöver inte vara skit alls om man använder det på rätt sätt..och inte överanvänder det.

Sen vad det har med att du är blond att göra förstår jag inte, men men haha.
    du verkar helt ok, trots allt. .Flört
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Isa) skrev 2023-12-30 04:01:45 följande:
    Ok jag ger mig, jag ger mig för en gångs skull (som jag skrev i min förra post)..Det behöver inte vara skit alls om man använder det på rätt sätt..och inte överanvänder det.

Sen vad det har med att du är blond att göra förstår jag inte, men men haha.
    du verkar helt ok, trots allt. . // Flört

Ja nej men jag drog till med det. Blev sur. 

Men visst överanvänds det av vissa, helt klart. Då syns det. Men om man bara tar lite någonstans tror jag ju inte att det syns/märks så mkt .

• Anonym (KL)

Haha, jag tror att du har en övertro på dig själv. Vore kul att rada upp ett gäng människor och testa din inbyggda botox-sensor :D

Jag har lugg just nu och kör ändå botox i pannan, får mycket oftare huvudvärk utan botox. På sommaren tar jag kråksparkarna så att jag inte kan kisa så förbannat, det får jag också spänningshuvudvärk av.

Allra bästa är att inte se så arg ut, det har jag alltid tidigare fått höra att jag gör :)
  • Anonym (Isa)
    Anonym (KL) skrev 2023-12-30 16:12:58 följande:
    Haha, jag tror att du har en övertro på dig själv. Vore kul att rada upp ett gäng människor och testa din inbyggda botox-sensor :D

Jag har lugg just nu och kör ändå botox i pannan, får mycket oftare huvudvärk utan botox. På sommaren tar jag kråksparkarna så att jag inte kan kisa så förbannat, det får jag också spänningshuvudvärk av.

Allra bästa är att inte se så arg ut, det har jag alltid tidigare fått höra att jag gör :)
    Nähä 😂 tror du verkligen att jag har en övertro på mig själv?

Ja du har nog rätt...trots allt.hahaha..men jag tänkte nog mer på folk som har överdrivit och använt så mycket botox, fillers osv så det går liksom inte att undgå att se hur mycket dom har använt det, typ..

Som jag skrev så har jag ändrat mig och ger mig...ni har rätt.. och det är inte varje dag som jag erkänner att jag har haft fel.. Flört 

Det är ju skillnad om man använder lite botox eller liknande till ett visst område som du gjort, som man kanske är lite missnöjd med...än som vissa kändisar som över använder det..tycker jag iaf...
  • Anonym (Lovisa)
    Anonym (G) skrev 2023-12-29 18:43:17 följande:

Fyller 31 och har inte en enda rynka. Tror sånt är genetiskt men även bra hudvård är bra om man redan har gener.

Det är väl helt normalt att inte ha rynkor när man bara är 31? 

Återkom när du är 51. 
Svar på tråden Hur känns det att ha Botox i ansiktet?