Anonym (KL) skrev 2023-12-29 18:27:41 följande:
Hur kan DU veta vilka som har botox? Jag tror det är många fler än vad du tror, människor som det inte ser plastigt ut på. När jag berättat att jag använt botox har fler också sagt, och jag hade inte haft en susning.
Jag bara vet det! Precis på samma sätt som jag kan läsa människor jag träffar IRL om dom är trevliga o genuina eller elaka o manipulativa.
Så känner jag direkt om någon har dålig självkänsla o använt botox, fillers eller liknande för att göra sitt ansikte snyggare.
Men det kommer inte gå att dölja så länge till, vilka som är naturliga eller inte..
Sånt kommer folk märka av mer o mer.
Eller märker du inte ens av om någon är elak eller snäll?
Eller om någon har dålig självkänsla, men bilden på dom passar inte in?
Jag kanske är lite extra känslig när jag
t.om kan känna av sånt, men det börjar faktiskt bli mer o mer vanligt nu att folk märker av sånt hos andra människor..
Det är inte enbart att man ser att någon har mixtrat med sitt ansikte, utan att man känner av att personen har ett dåligt självförtroende eller självkänsla..Vilket du inte kan dölja hur många injektioner av botox du än tar..
Människor som använt sånt kommer ff sända ut att dom har en dålig självkänsla i grunden...Förstår du hur jag menar?
Däremot om folk som redan har bra självkänsla använder lite botox eller liknande så ser dom inte ut som dom har "fuskat" men å andra sidan så använder man väl inte botox så mycket om man lärt sig att älskar sig själv som man är?
Eller är det människor som älskar sig själva som använder sånt som botox?
Nej det är det ju inte, för då behöver man inte använda sig av sånt skit.