• Anonym (Vemvet)

Tjejer som lämnar för att leva partylivet

Snabb bakgrund. Är kille mellan 30-40 år, 3 barn. Precis blivit lämnad efter 10 år pga klassikern "jag vill vara själv, inte ha förhållande". Vilket lätt kan översättas som " jag är trött på familjelivet och vill ut och ligga runt"

Jag har flera vänner som suttit i samma sits, samtliga män. Tjejen lämnar för att hitta bekräftelse av förste bäste slusk. I vissa fall mer eller mindre försummar barnen.

Jag vet att det såklart finns män som lämnar på liknande sätt.
    Men jag vill höra era erfarenheter på ämnet om detta hänt er.

1. Blev dom lyckliga av sitt val?  (Var gräset grönare) 
    2.. Hur lång tid tog det innan dom insåg sitt misstag och ville tillbaka till er?

• Svar på tråden Tjejer som lämnar för att leva partylivet
  • Anonym (Vemvet)

Inte för att försvara bristerna hos era män (2 senaste inläggen), men sex ÄR mycket värdefullare för män än för kvinnor. Så att dom går på moln en vecka efter är fullt förståeligt. Killar har i regel mer sexdriv och fungerar inte som människa efter några dagar utan att fått lätta på trycket. Vi är skapade så. 
    Jag såg nåt exempel på en tjej som provade ta testosterontillskott. Det hon reagerade mest på var hur hon helt plötsligt kände sig sexuellt attraherad av män på jobbet hon aldrig brytt sig om innan.

www.psychologytoday.com/intl/blog/married-and-still-doing-it/201708/6-truths-about-men-and-sex

• Anonym (Ett liv.)
    Anonym (Vemvet) skrev 2023-12-29 18:03:51 följande:

Inte för att försvara bristerna hos era män (2 senaste inläggen), men sex ÄR mycket värdefullare för män än för kvinnor. Så att dom går på moln en vecka efter är fullt förståeligt. Killar har i regel mer sexdriv och fungerar inte som människa efter några dagar utan att fått lätta på trycket. Vi är skapade så. 
    Jag såg nåt exempel på en tjej som provade ta testosterontillskott. Det hon reagerade mest på var hur hon helt plötsligt kände sig sexuellt attraherad av män på jobbet hon aldrig brytt sig om innan.

www.psychologytoday.com/intl/blog/married-and-still-doing-it/201708/6-truths-about-men-and-sex

Då är det väldigt konstigt att dom är så pass omotiverade att se till att kvinnan får lust om det är så otroligt värdefullt att få lätta på trycket. 
  • Tecum
    Anonym (Så jävla less) skrev 2023-12-28 19:29:36 följande:

Åh gud vad jag relaterar till detta med att sex är typ det enda som gör skillnad i relationen.

jag och min snart ex-man har så sjukt mycket problem. Han är en mansbebis som inte kan ta initiativ till nånting,  klagar på att han känner sig så ensam trots att han inte gjort ett jota under alla år att behålla sina vänskapskontakter. Allt ska ramla ner i knäet på honom annars känner han sig bortglömd, oälskad och drar på sig offerkoftan. Allt han gör ska mötas med applåder, men han applåderar ingen annan, särskilt inte mig. Han är snål, avundsjuk och svartsjuk på mina vänner och min familj.

Men mitt i allt detta förväntar han sig att jag ska vilja ligga med honom på den givna signalen en kram i sängen en random morgon. Trots noll kommunikation, noll fysisk kontakt i livet i övrigt. Om jag inte nappar så tar det ganska exakt 14 dagar då han tar initiativ till att ?prata ut? för han mår så dåligt. Han är ensam, förstår inte vad han gör fel, han försöker ju (oklart hur..) att jobba på vår relation. 

Om jag däremot ligger med honom för att jag har det behovet är han glad som en lärka I nån vecka. Trots att ingenting annat av det ovanstående är annorlunda. Märkligt det där? och så jävla tröttsamt.

Men varför blev du ihop med honom och stannade om han är så komplett värdelös?
  • Anonym (Vemvet)
    Anonym (Ett liv.) skrev 2023-12-29 18:07:38 följande:
    Då är det väldigt konstigt att dom är så pass omotiverade att se till att kvinnan får lust om det är så otroligt värdefullt att få lätta på trycket. 
    Det är för att vissa av oss män inte lärt sig att kvinnor fungerar olika och måste vara emotionellt trygga för att känna lust till skillnad för oss som går igång på det vi ser. 
    Män som tafsar vid fel tillfälle tror att kvinnan fungerar som honom. 
    Vänder man på det - kvinnor som tror att männen kan bli emotionellt trygga med någon utan att få sex är också naiva. 
    Ge & ta för f*n 😄
  • Anonym (Numretharingenabonnent)
    Anonym (Ett liv.) skrev 2023-12-29 18:07:38 följande:
    Tro mig. Det spelar ingen som helst roll. 
    Även om man på pappret är helt jävla perfekt så möts man av kalla handen. 
    Hur jävla lycklig hon än är i förhållandet så vill hon inte ligga.
    Hur mycket man än fokuserar på hennes njutning så får man vara utan. 

När hon inte kan dra fram checklistan tjejer brukar ha - eftersom hon vet att man tickar av varenda box - så skyller hon på något annat. 

Titta bara på tjejerna i den här tråden. Många av dom verkligen hatar sina män. 
    Det GÅR INTE att göra en kvinna nöjd och glad så till den grad att hon vill ha sex. Det är helt omöjligt.
  • Anonym (Ett liv.)
    Anonym (Numretharingenabonnent) skrev 2023-12-29 20:08:55 följande:

När hon inte kan dra fram checklistan tjejer brukar ha - eftersom hon vet att man tickar av varenda box - så skyller hon på något annat. 

Det GÅR INTE att göra en kvinna nöjd och glad så till den grad att hon vill ha sex. Det är helt omöjligt.
    Om du tycker att det är omöjligt att göra en kvinna nöjd kanske du skulle följa mitt exempel och hålla dig borta från kvinnor helt enkelt. 
  • Anonym (Väninna)
    Anonym (Numretharingenabonnent) skrev 2023-12-29 20:08:55 följande:

Men alltså, är man attraherad av sin man så VILL man ligga med honom. Men attraktionen kan försvinna - för en tid eller för alltid - om man är helt utarbetad och utmattad (som det kan vara under småbarnsåren), eller hormonerna har lagt av helt p.g.a. graviditet, amning eller - senare i livet - klimakteriet. 

Är man inte attraherad längre, så hjälper inget annat, så är det ju. Då kanske det är dags att gå skilda vägar? Även om jag förstår om både han och hon vill stå ut med situationen för barnens skull. Men finns det inga gemensamma barn, så finns det absolut ingen anledning att stanna i det där mönstret - han tjatar, hon skyller på huvudvärk, till slut ger hon med sig för husfridens skull... Nä.
    Anonym (Väninna) skrev 2023-12-29 20:21:51 följande:
    Men alltså, är man attraherad av sin man så VILL man ligga med honom. Men attraktionen kan försvinna - för en tid eller för alltid - om man är helt utarbetad och utmattad (som det kan vara under småbarnsåren), eller hormonerna har lagt av helt p.g.a. graviditet, amning eller - senare i livet - klimakteriet. 

Är man inte attraherad längre, så hjälper inget annat, så är det ju. Då kanske det är dags att gå skilda vägar? Även om jag förstår om både han och hon vill stå ut med situationen för barnens skull. Men finns det inga gemensamma barn, så finns det absolut ingen anledning att stanna i det där mönstret - han tjatar, hon skyller på huvudvärk, till slut ger hon med sig för husfridens skull... Nä.
    Nä. Han tjatar inte. Han vill att hon ska _vilja_. Att hon ska vilja förföra och bli förförd.
    Han tror att det räcker med att vara en bra man på alla sätt. Att vara lyhörd. En bra, närvarande pappa. Generös. Hjälpsam. Mån om sitt yttre. Att han drar in bra med pengar till hushållet. Att han fixar och donar. Har en bra relation till sin familj. Att han kan föra sig socialt. Att han han dricker med måtta och om han skulle dricka mer någon gång så blir han bara glad(are).
    Att han är lojal. Att han är snäll. Att han kan skydda sin familj mot eventuella yttre hot - i en extrem situation.

Han skulle aldrig tjata. Han blir bara väldigt ledsen av att inte vara bra nog. 
    Anonym (Ett liv.) skrev 2023-12-29 20:14:51 följande:
    Om du tycker att det är omöjligt att göra en kvinna nöjd kanske du skulle följa mitt exempel och hålla dig borta från kvinnor helt enkelt. 
    Ja, det är nog den inställningen man får ha. 
    Ska jobba på det. 
  • Anonym (Väninna)
    Anonym (Numretharingenabonnent) skrev 2023-12-29 20:33:01 följande:
    Nä. Han tjatar inte. Han vill att hon ska _vilja_. Att hon ska vilja förföra och bli förförd.
    Han tror att det räcker med att vara en bra man på alla sätt. Att vara lyhörd. En bra, närvarande pappa. Generös. Hjälpsam. Mån om sitt yttre. Att han drar in bra med pengar till hushållet. Att han fixar och donar. Har en bra relation till sin familj. Att han kan föra sig socialt. Att han han dricker med måtta och om han skulle dricka mer någon gång så blir han bara glad(are).
    Att han är lojal. Att han är snäll. Att han kan skydda sin familj mot eventuella yttre hot - i en extrem situation.

Han skulle aldrig tjata. Han blir bara väldigt ledsen av att inte vara bra nog. 
    Fast det behöver ju inte ha att göra med att du "inte är bra nog". Ibland ÄR det bara så, att attraktionen är borta... och kärleken också. Det kan funka så mellan en man och en kvinna. Och sedan kan attraktionen slå upp någon annanstans, till en annan man som är poängmässigt sämre än den man har där hemma. Man kan vara medveten om detta också, men det hjälps inte. Känslor går varken att kväva eller tvinga fram. 
Svar på tråden Tjejer som lämnar för att leva partylivet