Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Dyr julklapp som är jättefel...

Svårt att veta utan detaljer . Varför kan man inte lämna tillbaka den om han verkligen köpte till dig nu för 1000 kr ?

Är det någonting specialbeställd? 

Kan du ta upp att du hellre skulle vilja göra någonting tillsammans för pengarna utan att säga att saken är fel ? 
    Kan man inte lämna tillbaka kan du fortfarande säga att saken är toppen , bara att du tycker ni skulle prioritera något mer praktiskt eller en gemensam resa 

• Anonym (H)
    Alessia skrev 2023-12-25 14:33:33 följande:

Han har ansträngt sig för din skull, ville att du skulle få - i hans ögon - något fint.
    Jag skulle tacka och behålla, kanske också använda ngn gång, för att inte såra den som velat väl, men också tydligt säga ifrån att så dyra presenter vill du verkligen inte att ni ska ge varandra i fortsättningen                                                                                                       
    Jag har en gång varit "ärlig" angående en present jag fick av en vän. Det var en blus i en modell i en kvalitet och en färg som verkligen inte alls passade mig, det var mer hennes egen stil. Jag uttryckte mig försiktigt och undrade om jag kunde få byta till annan färg som bättre skulle passa det jag hade i garderoben. Hon blev fruktansvärt lessen och stött, tyckte att jag ifrågasatte hennes smak och det slog in en kil mellan oss som faktiskt finns kvar än i denna dag mer än tio år efteråt.

Någon som blir sur i 10 + år på grund av ni gillar inte samma typ av kläder är knappast en riktig vän.
  • Anonym (H)
    Anonym (Jenny) skrev 2023-12-25 16:58:28 följande:
    En sån grej handlar ju inte om klädsmaken i sig, utan troligtvis mer hur det sas etc. 
    Det är svårt att veta utan att känna personerna i fråga. 
    Vissa kan inte framföra sina åsikter på ett trevlig och diplomatiskt sätt medan andra har svårt att acceptera andras åsikter oavsett hur man uttrycker det.
Svar på tråden Dyr julklapp som är jättefel...