• Anonym (H)

Vräka familj?

Är det möjligt? I så fall hur? En ensamstående mamma med tre barn mellan 9 och 15. Främst en av dem som skriker, men hen skriker rejält. Huset är gammalt och väldigt lyhört. Skriker även tidiga mornar och ibland kvällar.
    Någon med erfarenhet?
  • Svar på tråden Vräka familj?
  • Anonym (H)

Det är mina barn och grannen hotar med att försöka få oss vräkta. Jag vet 100% hur jobbigt skrikandet är, det är minst lika jobbigt för mig... jag gör allt jag kan, men det är inte så lätt att ge alla utrymme i en för liten lägenhet. Är nyskild och det här var enda boendet jag lyckades få.

Alla tre har flera diagnoser, mellanbarnet skulle behöva medicineras för sin adhd, men får inte på grund av hjärtproblem. Det är främst mellanbarnet som triggar de andra två.

• Anonym (H)
    EnAnonumius skrev 2023-12-25 14:22:31 följande:
    Då får du ju jobba lite extra med mellan barnet.
    För JA du kan bli vräkt om dina barn stör för mycket. Med eller utan diagnoser på barn, så gäller reglerna dig med som står på hyreskontraktet du skrev under.
    Du tror inte att jag vet att det gäller mig också? Jag gör inte annat än kämpar, men när det låser sig sådär når ingen fram.
  • Anonym (H)

Hur ofta behöver det låta för att de ska bry sig om det?

• Anonym (H)
    Anonym (Hyresvärd) skrev 2023-12-25 20:01:37 följande:

Vi tar kontakt med den berörda familjen när vi får in klagomål. I vissa fall har det hjälpt. I vissa fall har socialen gått in med anpassningar och i ett fall har vi tyvärr varit tvungen att vräka en barnfamilj med barn som skrek.

Vi försöker hjälpa familjerna så gott vi kan, men har även andra hyresgäster att ta hänsyn till. 

Hur mycket skrik får man stå ut med? Jag har tex en granne med högljudda fester, en annan med en hund som skäller konstant och ytterligare en som röker i trappuppgången...
Svar på tråden Vräka familj?