• violis

Besviken över julen

Dina föräldrar / syster beteende var helt oacceptabelt ! 😡Blir man bjuden så klagar man inte😠, har man inte haft knytkalas tar man inte med sig något hem om inte värden insisterar och då tar man med sig sådant som inte står sig så länge - som Jansons,köttbullar,korv som varit uppvärmd o alltså bara kan värmas en gång till 

Jag skulle om jag vore du dels skala ner på julfirandet om era barn vill fira med mormor o morfar o moster+ man  ( inga kusiner ?) så skulle jag bjuda in nästa år igen?men med lite förändringar .. jag skulle begära att gästerna tar med sig mat dvs knytkalas dela ut kostnaderna så att alla vuxna står för ungf lika mycket , ni har ju barn o de äter ju också ?meeen samtidigt?det är ni som städar och fixar o ordnar?

Vad det gäller julklappar .. sätt en summa eller bestäm att ni vuxna inte byter paket med varandra .. med min mans släkt gjorde vi så när barnen var små att vi vuxna drog ett namn på den vi skulle köpa till ..så alla vuxna fick ett paket för likvärdig summa och barnen fick paket från farmor o farfar och faster o farbror .
    Övriga paket dvs de från oss till våra barn och de jag och min man ger till varandra gav vi när barnen var små hemma på kvällen efter firandet ..tomten hade varit och lämnat en säck medans vi var hos fastern .
    I dag när alla barn är stora byter vi inga julklappar alls på firandet hos min svägerska utan varje familj byter dem hemma antingen före eller efter firandet hos svägerskan 

Svar på tråden Besviken över julen