• Anonym (Löjligt förälskad)

Vad menade han med detta?

Vet inte riktigt vad jag vill mer än skriva av mig, men jag har sedan i våras  varit störtförälskad i min kollega.
     Han är i en ledande position vårt  jobb och singel, flera år yngre än jag.
    Själv är jag gift sedan väldigt många år o har barn.
    Inget har hänt mellan oss, men vi trivs att jobba ihop o umgås på jobbet.
    Häromdagen ville han prata med mig.Vi brukar pratas vid mycket på tumanhand, så inget konstigt.
    Efter lite småprat säger han att förstått att jag har lite varmare känslor för honom än enbart vänskapliga Och att det inte kan besvaras.
    Däremot menar han att om jag varit singel och inre haft barn hade vi kunnat börja ses på det sättet.
    Jag blev inte klok på detta! Tror ni på något sätt han har känslor för mig? Annars skulle han väl inte ens sagt då eller ens vli prata med mig om det?
    Till saken hör att vi är i en bransch där vi mer än några andra har ögonen på oss och vi förväntas vara goda föredömen för andra.
  • Svar på tråden Vad menade han med detta?
  • En glad tjej
    Anonym (Löjligt förälskad) skrev 2023-12-26 09:22:35 följande:
    Vet inte riktigt vad jag vill mer än skriva av mig, men jag har sedan i våras  varit störtförälskad i min kollega.
    Häromdagen ville han prata med mig.Vi brukar pratas vid mycket på tumanhand, så inget konstigt.
    Efter lite småprat säger han att förstått att jag har lite varmare känslor för honom än enbart vänskapliga Och att det inte kan besvaras.
    Däremot menar han att om jag varit singel och inre haft barn hade vi kunnat börja ses på det sättet.
    Jag blev inte klok på detta! Tror ni på något sätt han har känslor för mig? Annars skulle han väl inte ens sagt då eller ens vli prata med mig om det?
    Till saken hör att vi är i en bransch där vi mer än några andra har ögonen på oss och vi förväntas vara goda föredömen för andra.
    Han har känslor men vill hitta en i sin egen ålder och bilda familj med. Mitt råd är att glömma honom, det kommer aldrig bli något mellan er.
  • Anonym (Ck)

Han menar att han vill att du ska totalförstöra ditt egna liv och din familj, och sen göra bort dig igenom att gå över och vilja leva ett helt liv med honom.. 

• Anonym (Ck)

Fast det kommer bara vara i någon månad eller så, för sen kommer han att få kalla fötter och vilja byta jobb. Kanske gömma sig på en hemlig address långt bort ifrån. 

• Anonym (Ck)

Det är nog jakten som intresserar. Mest av allt vill han nog bara se om du är så jävla lättmanipulerad och dum. 

• Anonym (Ammi)

Han säger så för att du inte ska ta det längre och skämma ut dig. Han är inte intresserad men lade till det sista för att vara snäll. 

Jag hade skämts om jag var i dina kläder. 

• Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Ammi) skrev 2023-12-26 09:34:00 följande:

Han säger så för att du inte ska ta det längre och skämma ut dig. Han är inte intresserad men lade till det sista för att vara snäll. 

Håller med här. Han har definitivt inte känslor för dig men tycker nog att du bör lugna ner ditt intresse innan du gör bort dig (om möjligt) ännu mer.

Vad pinsamt 😳  skäms du inte?

Personligen hade jag funderat på att byta jobb om jag var du.
  • Anonym (Reality check)
    Nej ts. Han menade med 99 % säkerhet inte det han sa på det sätt som du önskar. Det är ett bra och enkelt sätt för killar att säga "tack men nej tack", för naturligtvis kommer du inte att skilja dig och dina barn blir du ju inte av med heller, så när han säger "om du inte hade haft barn..." så innebär ju det att ni aldrig kommer att kunna ses på det sättet. Han hade säkert kunnat sätta på dig, men det är allt. Sedan vill han inte skapa dålig stämning mellan er så det är en perfekt line att ge till en gift äldre kvinna som kärat ner sig i en.
  • Anonym (Löjligt förälskad)
    En glad tjej skrev 2023-12-26 09:28:29 följande:
    Han har känslor men vill hitta en i sin egen ålder och bilda familj med. Mitt råd är att glömma honom, det kommer aldrig bli något mellan er.
    Det är så jag ochså tolkat det och det kommer inte bli något mellan oss mer än en genuin vänskap, då vi tycker mycket om varandra som vänner.
    Pope Joan II skrev 2023-12-26 09:45:40 följande:

Han menade förstås exakt vad han sade. 

Japp! Han är en person som är genuint ärlig och äkta. Han skulle exempelvis aldrig säga något han inte menar
  • Anonym (Du är gift och han är kollega)
    Anonym (Ammi) skrev 2023-12-26 09:34:00 följande:

Jag håller med, jag hade också skämts. Hur uppenbar har du varit TS?
Svar på tråden Vad menade han med detta?