• Anonym (Löjligt förälskad)

Vad menade han med detta?

Vet inte riktigt vad jag vill mer än skriva av mig, men jag har sedan i våras  varit störtförälskad i min kollega.
     Han är i en ledande position vårt  jobb och singel, flera år yngre än jag.
    Själv är jag gift sedan väldigt många år o har barn.
    Inget har hänt mellan oss, men vi trivs att jobba ihop o umgås på jobbet.
    Häromdagen ville han prata med mig.Vi brukar pratas vid mycket på tumanhand, så inget konstigt.
    Efter lite småprat säger han att förstått att jag har lite varmare känslor för honom än enbart vänskapliga Och att det inte kan besvaras.
    Däremot menar han att om jag varit singel och inre haft barn hade vi kunnat börja ses på det sättet.
    Jag blev inte klok på detta! Tror ni på något sätt han har känslor för mig? Annars skulle han väl inte ens sagt då eller ens vli prata med mig om det?
    Till saken hör att vi är i en bransch där vi mer än några andra har ögonen på oss och vi förväntas vara goda föredömen för andra.
  • Svar på tråden Vad menade han med detta?
  • Anonym (michael bolton)

han vet att kvinnor tror att man träffar någon på jobbet, och han ville uppmärksamma dig på att man inte gör det, speciellt när någon är gift (även om kvinnor tycker att det går bra)

Anonym (Du är gift och han är kollega) skrev 2023-12-26 10:39:35 följande:
    Jag håller med, jag hade också skämts. Hur uppenbar har du varit TS?
    Så är det inte och det kanske mer låtit så när vi kommunicerat via sms/mail, men aldrig uppenbart när vi setts mer än att jag sagt att jag tycker han är toppen.

Jag har ochså bett honom om ursäkt ifall jag varit för ?på? men han var noga med att poängtera att jsg inte behöver be om ursäkt utan snarare tvärtom.
  • Anonym (Hm)

Jag tycker folk är lite onödigt hårda i sina kommentarer till TS, även om jag tror att de som sägs stämmer. Däremot tror jag inte du ska fundera så mycket på vad han säger eller inte säger till dig, utan på varför du är störtförälskad i din kollega när du är gift. Ta dig tid att fundera på ditt äktenskap istället.

• Anonym (Usch)

EH vad han menar är att du ska skärpa dig och lägga av för du skämmer ut dig själv och honom när folk vet att du är upptagen och har barn!

Anonym (Hm) skrev 2023-12-26 11:05:41 följande:

Jag tycker folk är lite onödigt hårda i sina kommentarer till TS, även om jag tror att de som sägs stämmer. Däremot tror jag inte du ska fundera så mycket på vad han säger eller inte säger till dig, utan på varför du är störtförälskad i din kollega när du är gift. Ta dig tid att fundera på ditt äktenskap istället.

Vi hade ett fint samtal och det var han som initierade till det. Själv hade jag inte vågat ta upp det med honom utan detta var på hans intiativ.Jag kanske fick det o låta att jag bara svassar efter honom men så är det inte alls. Han har ochså tagit intiativ till kontakt.
  • Anonym (Lisen)

Först vill jag säga att man aldrig ska behöva skämmas för sina känslor,det är helt mänskligt och sällan något man kan rå på men däremot vad man gör med dem är en annan femma.
    Den här mannen har ju märkt av dina känslor och varit ärlig med att det inte kan bli något. Tycker att det var juste gjort så att du vet vart han står.

• Anonym (michael bolton)
    Anonym (Lisen) skrev 2023-12-26 11:50:51 följande:

Först vill jag säga att man aldrig ska behöva skämmas för sina känslor,det är helt mänskligt och sällan något man kan rå på men däremot vad man gör med dem är en annan femma.
    Den här mannen har ju märkt av dina känslor och varit ärlig med att det inte kan bli något. Tycker att det var juste gjort så att du vet vart han står.

det beror på...
  • Anonym (G)

Han var den mogna och talade om att det inte kommer bli något mellan er. 

Ta hand om din familj nu istället.

• Anonym (Lisen)
    Anonym (michael bolton) skrev 2023-12-26 11:53:02 följande:
    det beror på...
    ? Utveckla gärna
  • Anonym (Ck)
    Anonym (Lisen) skrev 2023-12-26 12:13:47 följande:
    ? Utveckla gärna
    Rätt pinsamt att som vuxen kvinna med barn, springa runt på jobbet med en uppenbar livskris och klänga på någon chef bara för att han är ung.. 
Svar på tråden Vad menade han med detta?