Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Varför finns det fortfarande så många ensamstående mammor?

Mimosa86 skrev 2023-12-31 09:35:31 följande:

Det gör det dessvärre inte. Anledningen till att du TROR det beror nog på att du själv, tillskickande från mig, inte gått årligen sen du var 14 år till en gynekolog/barmorska, inte testat dig fram i flera år mellan 6 olika p-piller där du fått sluta med två för att de riskerade att ge dig blodpropp (tja det är ju lite trist att behöva riskera livet), ett försatte dig i en depression under tre månader (men det gjorde att du kunde varna din vän när hon började med samma piller och började må psykiskt dåligt), ett gav dig acneutbrott så du såg ut som en prickigkorv och de sista två gav dig låg/ingen sexlust och lynnigt humör.

Spiral? Jo det är bra. Eftersom jag pga av problem med hormoner som tar bort sexlusten, så använde jag kopparspiral efter att ha fört barnen. Gjorde ASont att sätta in, tydligen har jag och 30% av alla kvinnor för liten livmoder för att rekomenderas den, fick monsterblödningar varje månad så jag vågade knappt gå till jobbet första mensdagen. kopparutsöndringen från spiralen (giftig tungmetall) påverkar tydligen kvinnors mående om man har höga östrogenvärden- så drabbades plötsligt av en ångest som inte gick att förklara, som inte berodde på något i livet. Men den försvann när spiralen var ut. Så testade jag din hormonspiral som du rekommenderar- funkade bra men jag fortsatte blöda mycket, sexlusten blev åter låg och min man fick truga för att få mig till sängen och mitt humör blir irriterat. 

Då kände jag att jag inte orkar laborera mer med substans i min kropp. Bort med alla hormoner och skit. PANG- sexlusten återkom, har nu min naturliga kåthet. velat ligga nästan dagligen sen 10 år tillbaka (med spiral och piller max en gång i månaden om ens det), har ett mer tålmodigt humör. Mannen upplever mig som mer glad och harmonisk. Mannen har använt kondom. Funkar kanon alla år- han har sluppit stympa sin sexlualtitet och laborera med sitt mående (som jag).

Och nu har vi hittat det enda preventivmedel som faktiskt funkar för oss- manlig vasektomi. Kanske ett bättre förslag än spiral? För berättelsen ovan delar jag med de flesta av mina väninnor. Få kvinnor jag känner klarar av hormoner utan att det påverkar en.

Att knipsa unga pojkar och sedan sy ihop deras sädesledare när de är redo för barn kanske borde vara ditt förslag som lösning till problemet? För varför är det kvinnor och flickor som ska ta ansvaret egentligen? VI är enbart fertila 4-5 dagar i månaden. NI (män) är fertila 24/7 alla årets 365 dagar. Då borde ju ni rationellt vara de som begränsar er fertilitet. Eller?

Eller så kan du och dina vänninor sterilisera sig  istället av alla män ni ligger med under er livstid. 

Om det inte håller med din nuvarande partner hur många män ska du försöka få sterilisera sig?
Svar på tråden Varför finns det fortfarande så många ensamstående mammor?