• Tukt

Fegt

Varför så många är anonyma?  För att det går, skulle jag gissa på.
    Tycker det är konstigt att Familjeliv har den funktionen. Anonym kan man ju vara ändå. Och det där med att inte ens ha ett nick är ofta sådant som föder dåliga diskussioner med personangrepp och larv.

• Tukt

Det är ju så här det ser ut. Inte så att någon med ett "fast" nick inte säger dumma saker i bland. Gäller även undertecknad.Men lite för mycket sådant här för det ska bli bra diskussioner.
  • Tukt
    Tecum skrev 2023-12-27 18:53:24 följande:
    När det gäller egna relationer och andra intima saker behövs dubbelanonymiteten, det finns alltid risk att någon känner igen något och om det kan kopplas till ett visst nick och därmed person (även om risken är liten) har det en hämmande effekt på skrivandet. Så det är logiskt att just FL har dubbelanonymitet.
    Men jag håller med dig om att det oftast är de utan fast nick som kör med personangrepp och mobbning.

Jag vet sajter som tagit bort möjligheten att vara dubbelanonym och de har tämligen snart dött sotdöden. Tråkigt att det ska vara så men vissa tycks se bråk och kiv som sin livsluft.
    Fast om en verkligen vill vara anonym ändå, så är det ju bara att regga ett nytt nick. Ingen jätteinsats. Det kan såklart de med "dåliga" intentioner också göra. Men det är ändå en lite ribba som ska bestigas.
  • Tukt
    Anonym (Hemlig) skrev 2023-12-28 01:18:55 följande:

För att slippa få saker man skrivit tidigare emot sig. Typ "ska du säga som själv har berättat att du har bla bla bla".

Jag har aldrig själv sett det. Men om behöver ju det inte vara något negativt, tänker jag. Att folk känner till en alltså. Exempelvis har jag några nick som jag undviker att diskutera med, just för att det sällan blir en bra diskussion.
    Men kanske har det också med den avsikt en har. Vill man mer debattera och nita folk, är det ju enklare och "gå under radarn", men vill man mer utveckla tankar, så kanske det känns mer ärligt att vara öppen med den man är.
Svar på tråden Fegt