• jenny1000

Blir inte gravid

Hej, 

Jag och min fästman har sen april försökt få barn utan framgång. Vi gjorde en utredning som visade att min man har något lågt antal spermier, dock ändå 55milj per sats, så inget de trodde skulle göra det omöjligt att bli gravida. 

Jag känner mig så fruktansvärt deprimerad över att vi försökt i 9 månader utan resultat och har noll tro till att det kommer gå trots att utredningen visade att det någon gång borde. 

Någon som har något tips hur man tar sig igenom detta med att försöka? Någon som var i samma sits som mig som sen lyckades? 

Mvh en som behöver lite pepp! 

• Svar på tråden Blir inte gravid
  • jenny1000

Tack för pepp en!! Skönt att höra att det finns fler som upplevt/upplever samma (ta mig rätt! Jag önskar ju självklart att det ska gå vägen för er)!

• jenny1000

Ja det känns verkligen som att det går på första försöket för exakt alla andra. Många i min omgivning blir gravida av misstag och dem som försöker blir på första försöket! Känner inte en enda som försökt i mer än en månad! 

• jenny1000

Tack för all pepp 🙏 Hoppas det är som för er och att det sitter snart ❤️ Jag är 28 och min fästman 33! 

Svar på tråden Blir inte gravid