• henhonhen

Gå tillbaka till min fru efter separation?

Jag känner igen mig i din berättelse.

I mitt fall var det dock jag som valde att lämna efter 12 år tillsammans. Hade dock tänkt på det lääääng.
    Hon blev väldigt väldigt ledsen och eftersom jag fortfarande tyckte mycket om henne var det tufft att se.
    Vi separerade som vänner och umgicks mycket både under och efter separationen. Hon visade sidor jag aldrig sett tidigare. Positivt.
    Jag var dock så less på våra problem att jag snabbt träffade en ny tjej. Jag var inte riktigt kär men hon öppnade upp dörrarna till en värld jag längde hade drömt om.
    Samtidigt som jag njöt av det kände jag ett otroligt dåligt samvete mot mitt ex. Min bästa vän.
    Hon flyttade ut. Vi samarbetade jättebra kring barnen.

Efter ett tag avslutade jag med nya tjejen och efter ett par händelser frågade jag exet om hon ville flytta hem igen. Det ville hon.
    Det är 8 år sen.
    Allt blev exakt som innan nästan så fort sista flyttlådan var innanför dörren igen.
    Jag visste att det skulle bli så men då kändes det ändå rätt att be henne komma hem.
    Nu står jag här... med henne.
    Det verkar som att hon lever life, men jag är mest ledsen. Vet fan inte vad jag ska ta mig till.

Mitt tips till dig är att om hon till slut tog det ENORMA klivet det innebär att dela på sig, så var det väl underbyggt. Sen kommer sorgen, oron, ekonomin och alla minnen ifatt. Man börjar inbilla sig att det kanske inte var så dumt ändå.
    Men då hade man ju inte delat på sig in the first place.

Bara du kan säga vad som är rätt för dig.
    Lyssna på magkänslan. Den talar sanning.

Svar på tråden Gå tillbaka till min fru efter separation?