Gå tillbaka till min fru efter separation?
Under småbarnsåren är det väldigt vanligt att man är trött, har kortare stubin och retar sig på varandra. Eran minsta är 2 år så det kommer ju fortsätta ett tag.
Om ni ska försöka igen så råder jag er att testa parterapi.
Jag tänker också så att om 15 år från nu kommer du inte att känna längtan och pirr efter din nya tjej. Och det är ju inte alls säkert att saker blir bra med en ny tjej. Under de första 1- 2 åren kommer det mesta vara toppen men sen kommer folks rätta sidor fram. Så om du gillar din frus personlighet och ni trivs tillsammans (förutom då det är bråk och dyl.) Så är det mycket värt.
En annan tanke är om du träffar en tjej som redan har barn, så slängs du in i bonusfamiljelivet och det är verkligen inte en dans på rosor i vääääldigt många fall.
Livet går upp och ner, ibland är jag spyless på min man och mitt liv men sen försvinner de känslorna och jag är lycklig. Som sagt - upp och ner.
Vi lever också kärnfamilj och jag skulle inte bryta upp den om det inte vore katastrofalt.
Som jag skrev, du kommer inte vara när i den nya föralltid och det är ju inte alls säkert att ni kommer kunna hantera motgångar bättre än vad du och din fru gör.
Jag säger kämpa!!! Gå i parterapi och se hur det går.
Jag förstår din tanke om att inte utsätta barnen för detta igen men då har ni ju åtminstone försökt allt! När din längtan efter den andra tjejen går över så kanske du kan se nyktert på situationen.
Lycka till!