Gå tillbaka till min fru efter separation?
Kan inte säga vad som skulle bli bäst för dig men några reflektioner.
Tycker det låter fantastiskt att ni efter 15 år fortfarande känner attraktion för varandra. Tror ändå inte att det är väldigt vanligt efter så lång tid ihop. Tycker ni verkar lite tvärtom vad mpnga andra par säger. De flesta säger väl ändå efter lång tid ihop att "attraktionen försvann, nu är vi bara bästa vänner". Men du säger tvärtom. Att du saknar att ni är bästa vänner men ni har attraktionen.
Ni har ju ändå småbarn och många av de sakerna du vill kunna göra med din fru är ju så klart svårare när man har barn ihop. Alltså alla mysiga saker du önskar att ni kunde göra ihop bara ni två. Där har ju så klart en ny kvinna som du träffar varannan vecka utan barn ett försprång. Då har man massor av tid att hitta på saker på tu man hand. Går inte att jämföra det med den man har familj med . Där blir ju att göra saker med familjen prio. Bara du har det i bakhuvudet när du tar ditt beslut att din fru har ju inte riktigt samma ärliga chans som en ny kvinna.
Jag valde stt lämna min man för en ny. Men jag och min man hade inget kvar alls. 0 på en 10 gradig skala. Ni har mycket fint som skulle kunna vara värt att satsa på. Eller så kan du få en 10 med en ny. Vem vet. Däremot tycker jag att du lägger alldeles för mycket fokus på att få känna förälskelse igen. För det tar slut med en ny också. Vet inte hur länge man brukar säga att det håller i. 2 år? Då får du byta ofta. Kanske inget för med det men det lät ju också på dig som att du kanske var ute efter nåt mer stabilt och inte bara ville strula runt?
Om du fortsätter med din fru. Googla "otrygg ambivalent anknytning och se om det stämmer in på din fru. Får lite sådana vibbar. Inget fel med det men då kan du få lite tips hur sådana personligheter funkar och hur man kan göra en sådan relation bättre. Jag är själv en sådan person nämligen och tycker att vissa saker du skriver om din fru är väldigt likt mig.