• Anonym (...)

Gå tillbaka till min fru efter separation?

Känslan av förälskelse och det kommer kanske försvinna med den nya också? Samtidigt som du verkligen verkar sakna henne på ett annat sätt 

Men den nya känner kanske samma att hon inte kan lita på dig riktigt nu, som du känner om din fru?

Att det känns som ett svek din fru gjorde är förståeligt, och svårt att komma över

Kanske du inte ska ha någon av dem? Leva ensam ett tag

• Anonym (...)

Hon framstår bitvis som ett psykfall i mina ögon.

Tror ni tyvärr förvirrar barnen med detta. Inte OK att vela som du gör.

• Anonym (...)

Jag tycker faktiskt det var väldigt dåligt att inte på eget initiativ (=kärlek, uppskattning, välvilja) göra lite extra för henne när hon jobbat hårt för att du ska kunna åka på en nöjesresa. Hade orken din inte räckt till öht, du var helt slut och verkligen inte orkade något mer, så hade jag inte sagt detta. Men nej, skälet du faktiskt anger är att du inte anser att det är din uppgift. Därför gjorde du inte detta för henne. Ett sånt beteende/inställning får en att undra om du älskar och bryr dig så mycket.

Med det sagt så tycker jag att hennes sätt att diskutera och älta det är under all kritik. Själv hade jag nog inte sagt så mycket alls, dina handlingar där talade för sig självt och jag hade nog inte haft så mycket lust kvar att försöka mer.

• Anonym (...)
    Anonym (Dearest) skrev 2024-08-15 16:05:46 följande:
    Jag kan förstå det synsättet. Det hade varit enkelt för mig att visa uppskattning genom att plocka extra. Det ingår dock i mitt jobb att nätverka på festival lika mycket som det var en nöjesresa. Plus att min fru aldrig städar hos mig vilket jag inte förväntar mig oavsett hur mycket jag haft barnen. 
    Jag vet inte vad du vill ha sagt med att du även nätverkade för jobbets räkning på din nöjesresa. Du hade kul och hon jobbade hårt. Även om du inte hade förväntat dig det så hade det visat på kärlek, omtanke och uppskattning från hennes sida om hon hade gjort det, i en omvänd situation. Vilket kanske faktiskt fattas en hel del från båda sidor. Du verkar vara mer intresserad av att framhålla millimeterrättvisa och försvara inte-skyldigheter i någon slags formell mening.
Svar på tråden Gå tillbaka till min fru efter separation?