• Junojune

Bf September 2024

Flissannn skrev 2024-01-10 20:11:18 följande:

tack!! Ja, första. Har aldrig ens fått ett plus tidigare så det känns verkligen helt overkligt. Hoppas sååå att det går vägen.

Hej, och grattis!! Det är verkligen extra speciellt med första, hoppas verkligen det går vägen för er ❤️ 

Vi försökte över året med första och fick tid för fertilitetsutredning men plussade innan det kom igång. Nu har jag plussat med andra och vågar inte riktigt tro på det.

Ville mest skriva ett särskilt grattis för jag vet hur jobbigt det kan vara att längta och hoppas.
  • Junojune

Hej, jag plussade 3/1. Andra barnet. Tidigt missfall i höstas så jag vågar inte riktigt tro på det än. Utifrån ägglossningstest är bf 10/9.

Jag vill tipsa om den bästa gravidappen som finns, testat flera och denna är det bästa av det bästa enligt mig. Den heter One million babies.

• Junojune
    Symetrical skrev 2024-01-11 08:29:31 följande:
    Hej och välkommen!

Din historia är nästan läskigt lik min 😱 Har tre pojkar på 11, 7 och 5 år och detta lilla liv (om det nu blir ett sådant) var väldigt oplanerat. Hade sex en gång knappt en vecka innan äl precis som du och trodde aldrig att det skulle ta sig på det. Ska ju vara en säker period 🤔 Är dessutom nyss 40 fyllda, så borde verkligen inte vara särskilt fertil 🙄 Har också nyss köpt ny bil, som ju kommer behöva bytas ut nu 😆

Jag känner dock som du att jag inte kan förmå mig att göra abort, då jag tror att jag ångrar mig för alltid. Uppenbarligen ville det här lilla miraklet bli till ❤️
    Jag vet inte om det är tillfällighet eller om det hör till stigande ålder. Men jag har märkt att mina ägglossning kommer tidigare nu. Så om jag räknar bf på första mensdag eller på positivt ägglossningstest så skiljer det 5 dagar!!! Helt sjukt. Tillägg att det var enda möjliga befruktningtillfället för nästa var minst en vecka efter jag haft positivt äl-test. Har du tagit äl-test eller har du bara låtit appar gissa? Kan vara det 😉
  • Junojune
    Symetrical skrev 2024-01-11 14:49:38 följande:
    Så kan det säkert vara för många, men personligen har jag tempat i nio år nu, så har verkligen stenkoll på ägglosningen. Känner också av den väldigt tydligt, så är väldigt säker på när den inföll. Känns som att det här lille livet verkligen ville bli till 🥰
    😅 verkligen! 💞
  • Junojune
    Flissannn skrev 2024-01-11 15:20:05 följande:

Junojune 

tack! 

ja, vi har försökt ca 2 år och det senaste halvåret med letrozol och detta va tredje gången i kombination med ägglossningsspruta. Första omgången trippelkur av letrozol så det verkar ha gjort susen. Så lättad att veta att vi faktiskt kunde bli gravida. Hoppas ju givetvis att det går vägen . Ska få göra ett tidigt ultraljud 29/1. Dagarna kommer gå långsamt tills dess. 

Ja det tycks verkligen ha gjort susen! Mysigt att få se ett tidigt ultraljud 🥰
Svar på tråden Bf September 2024