• Gbgmamma

Bf September 2024

Jag hoppar in här, bf i oktober egentligen men mina två tidigare barn har kommit 2 vs 4 veckor tidigt så jag misstänker att det är en liten septemberbebis. Sen Hoppas man ju såklart att man ska gå iaf 37 fulla veckor. 

Så spännande att ni är många som är vid kub och ultraljudsdags redan.

Någon annan som inte klarar av kaffe nu? 

• Gbgmamma
    DrömlivetiHD skrev 2024-02-15 18:48:27 följande:

Hej på er! 

Här kommer ett inlägg om mage och tarmar..

Fler här inne som äter järntabletter? Jag blev lite trögare i magen naturligt av graviditeten men sen jag även började med järntabletterna är det ännu värre. På kvällen efter en hel dags ätande är jag uppblåst som en ballong. Då ser jag ut som v.20 redan typ. Haha! På morgonen efter toalettbesök är den plattare igen. Tog även några dagar innan jag fattade varför mitt bajs hade blivit helt kolsvart 😂 Jag tar järntabletten på morgonen eftersom den inte ska tas i samband med mat. Sen tar jag resten av vitaminerna på kvällen tillsammans med middagen. 

Ps. 10 dagar kvar till KUB-UL! Nedräkning!

Jag knaprar järntabletter varannan dag, jag har behövt det med de två första barnen så jag tänkte att jag lika gärna kan börja så det i te behöver bli lågt. Hoppas det är en bra taktik. 

Det sparar magen lite att bara äta varannan dag. 
  • Gbgmamma
    DrömlivetiHD skrev 2024-02-22 22:07:15 följande:
    Ja, samma här 😅 Redan efter lunch på jobbet kommer svullnaden. Men nu tycker jag det syns mer även på morgonen. Lägger en bild här från 12 +1.

Ikväll kände jag lite fladder under naveln! Undra om det var mini jag kände 😃 3e barnet, 12 + 2 idag 🙏
    Så mysigt med mage redan, och spännande om det var bebis du kände. Hoppas på det, vissa känner ju tidigt. 
Svar på tråden Bf September 2024