• Liinnn

Bf September 2024

Hej! Glad att jag hittat flera som delar min BF månad. Jag väntar min fjärde barn. Var på ett tidigt ultraljud och såg ett tickande litet hjärta i vecka 8. Går in i vecka 13 imorgon. Haft alla symtom såsom trötthet, ömma bröst osv. Men för ett par veckor sen upplevde jag det som ni beskriver ?spökveckor? och i förrgår fick jag panik när jag torkade mig och såg rosa på pappret. Ringde min BM och det var enligt henne inget att oroa sig för utan väldigt vanligt. Det har fortsatt även idag, det blöder ju inte men varje gång jag är på toan så är pappret missfärgat. Vi har vårt ultraljud inbokat den 19/3. Och det fanns ingen möjlighet att tidigarelägga detta pga oro. Känner mig panikslagen, då detta inte är något jag upplevt i tidigare graviditeter. Jag fick också ett missfall i september förra året så allt känns extra skört. 

Fler här som upplevt ?blödningar? /färgade flytningar  under graviditeten Utan att det var någon fara? 

• Liinnn
    BFseptember skrev 2024-03-09 21:10:28 följande:

Hej! 

Vad kul med en tråd för oss med BF sep 2024! Jag är helt ny på detta med att vara gravid och att hänga här. Att googla är min starka sida på gott och ont, så chansar om att få lite hopp genom att skriva här istället: jag är i v. 12 (11 + 3), har inte varit på något UL än, gör UL på privat KUB om två veckor, men har senaste veckan haft lite blödningar. Ti-ons lätt rosa flytning, inget tor, sen lätta bruna flytningar igår och idag. Bara på pappret när jag varit på toaletten, men blir så nojig att det är missfall på gång.. Jag tror inte att jag har ont i magen, men man blir ju knäpp och känner efter för mkt och känt lite. Är otroligt svullen, men det har jag varit i några veckor haha, ser ut att vara mycket längre gången än jag är 🙈
    Anledningen till oron är också att denna veckan har illamåendet avtagit nästan helt och jag har inte lika ont i brösten. Kan ju vara för att det helt enkelt avtar nu, men blir som sagt nojig.. Någon med erfarenheter? 🙏🏽

Hej! Jag väntar mitt fjärde barn. Var på ett tidigt ultraljud och såg ett tickande litet hjärta i vecka 8. Går in i vecka 13 imorgon. Haft alla symtom såsom trötthet, ömma bröst osv. Men för ett par veckor sen upplevde jag det som du beskriver att det avtar, så kallade spökveckor och i förrgår fick jag panik när jag torkade mig och såg rosa på pappret. Ringde min BM och det var enligt henne inget att oroa sig för utan väldigt vanligt. Det har fortsatt även idag, det blöder ju inte men varje gång jag är på toan så är pappret missfärgat, brunt/rosa. Vi har vårt ultraljud inbokat den 19/3. Och det fanns ingen möjlighet att tidigarelägga detta pga oro. Känner mig panikslagen, då detta inte är något jag upplevt i tidigare graviditeter. Jag fick också ett missfall i september förra året så allt känns extra skört. 

Så jag upplever oro precis som du beskriver.
Svar på tråden Bf September 2024