Dela på fyrverkerierna eller inte?
Släpp det och se det som en lärdom. Nästa år ber ni dem swisha innan inköpet eller köper de fyrverkerier ni har råd med och vill skjuta upp själva.
Släpp det och se det som en lärdom. Nästa år ber ni dem swisha innan inköpet eller köper de fyrverkerier ni har råd med och vill skjuta upp själva.
Och vad de tjänar och har kvar är inte relevant. Den som vill ha fyrverkerier köper det.
Hade jag firat med en familj och de ville att jag skulle betala hade jag sagt nej. Jag gillar inte fyrverkerier särskilt mycket och tycker inte det är värt pengarna. Så om din sambo VILL ha och tycker det är värt pengarna, köp de han/ni har råd med helt enkelt.
Om ni har så ont om pengar, varför ens köpa fyrverkerier oavsett? Det finns ju alltid andra personer som skjuter så ni ändå kan njuta av fyrverkerier om ni tycker om det.
Att bestämma ni köper vi swishar är en sak men det är lätt att komma ihåg fel eller glömma bort vad som bestämts, så i dessa fall bör man ju ta kontakt då så fort man inhandlat fyrverkerierna och be om swishen. Och även bestämma summan innan inköpet och okeja allt en gång till.