-
Jag vet inte helt ärligt vart jag ska börja. Men försöker mitt bästa att förklara.Har levt med min sambo i flera år. Vi har 2 barn.Saker jag fått utstå från hans sida under en längre tid är följande:* ohälsosam relation till alkohol där jag fått ta smällarna upprepade gånger.* nedvärderande kommentar som: jag är äcklig och ambitionslös. Alla dessa kommentarer i samband med att han inte fått som han vill genom mig.* det är aldrig ett passande tillfälle för mig att träffa vänner, men han gör som han vill varenda gång.* Jag har inga pengar enligt honom och han betalar allt, vilket inte stämmer.*lägenheten är hans, möblerna är hans etc. Kommentarerna är många där han trycker ner mig så mycket som möjligt.Känns som jag hela tiden får trippa på tå för att han ska vara nöjd och mina behov blir obefintliga. Jag gör vansinnigt mycket hemma samtidigt som jag studerar (vilket han också har åsikter om och tycker är dumt och opassande, jag ska jobba etc).När vi bråkat beter han sig på riktigt som en barnrumpa och skiter i allt, inklusive barnen. Ligger bara på soffan eller så går han ut och dricker.Han mår uppenbarligen inte bra, genomgår en depression, men det ger inte han rätten att behandla mig som skit för det. Jag vill ändå ha någon form av respekt. Jag är en människa också som har känslor liksom.Men nu är jag så done! Vi ska inte bo ihop längre och jag försöker se mig om efter annat boende. Dock svårt som student. Har ni tips på en eventuell lösning på det så tar jag tacksamt emot det.Jag är värd bättre än såhär, jag har tappat mig själv och jag känner mig nästan frihetsberövad.Vill få tillbaka något form av liv där jag och barnen får mår bra.Detta inlägg är mest för att ventilera. Jag vet att det han gör är svinigt och jag vet inte varför jag låtit han hålla på och släta över det gång på gång. Men nu är jag på riktigt på bristningsgränsen och jag måste tänka på mina barn.
-
Svar på tråden Vill ha mitt liv tillbaka
-