-
Jag vet inte helt ärligt vart jag ska börja. Men försöker mitt bästa att förklara.Har levt med min sambo i flera år. Vi har 2 barn.Saker jag fått utstå från hans sida under en längre tid är följande:* ohälsosam relation till alkohol där jag fått ta smällarna upprepade gånger.* nedvärderande kommentar som: jag är äcklig och ambitionslös. Alla dessa kommentarer i samband med att han inte fått som han vill genom mig.* det är aldrig ett passande tillfälle för mig att träffa vänner, men han gör som han vill varenda gång.* Jag har inga pengar enligt honom och han betalar allt, vilket inte stämmer.*lägenheten är hans, möblerna är hans etc. Kommentarerna är många där han trycker ner mig så mycket som möjligt.Känns som jag hela tiden får trippa på tå för att han ska vara nöjd och mina behov blir obefintliga. Jag gör vansinnigt mycket hemma samtidigt som jag studerar (vilket han också har åsikter om och tycker är dumt och opassande, jag ska jobba etc).När vi bråkat beter han sig på riktigt som en barnrumpa och skiter i allt, inklusive barnen. Ligger bara på soffan eller så går han ut och dricker.Han mår uppenbarligen inte bra, genomgår en depression, men det ger inte han rätten att behandla mig som skit för det. Jag vill ändå ha någon form av respekt. Jag är en människa också som har känslor liksom.Men nu är jag så done! Vi ska inte bo ihop längre och jag försöker se mig om efter annat boende. Dock svårt som student. Har ni tips på en eventuell lösning på det så tar jag tacksamt emot det.Jag är värd bättre än såhär, jag har tappat mig själv och jag känner mig nästan frihetsberövad.Vill få tillbaka något form av liv där jag och barnen får mår bra.Detta inlägg är mest för att ventilera. Jag vet att det han gör är svinigt och jag vet inte varför jag låtit han hålla på och släta över det gång på gång. Men nu är jag på riktigt på bristningsgränsen och jag måste tänka på mina barn.
-
Svar på tråden Vill ha mitt liv tillbaka
-
Vill också poängtera att han är en mästare på att visa ömhet och hjälper till när han är ute efter något själv. Men när han väl fått det så skiter han i mig, oftast handlar det om sex då.
-
Kolla möjligheterna till bostadsbidrag, det fick jag när jag studerade.
Samt möjligheter Till extrajobb.
Ställ dig i bostadsköer om du inte gjort det, håll koll på blocket och andra sidor där privata hyresvärdar ofta annonserar.
Spar undan alla pengar du kan innan!
Du klarar det!!
-
Någon som kallar dig äcklig har ingen respekt för dig
-
Tack för råden Sandra! Ska kolla blocket. Jag är medlem på många sådan här sidor, Facebook, boplats etc. Men boplats är kört då jag inte har tillräckligt bra köplats där.
Ska även kolla upp bostadsbidrag. Jag ska ta mig igenom det här och inte mer låta han släta över det hela mer och ge efter. -
Nej, det är så sant. Det är vid flera tillfällen som han betett sig illa och visat noll respekt för mig. En gång söp han så mycket att han inte ens kom hem på natten. Kl. 8 morgonen fick jag börja ringa runt till folk och kolla vart han va, orolig att det hänt han något. Kl 10 ringer han mig och ursäktar sig. Jag va så jävla förbannad på honom så jag kokade. Vi bor ihop och har barn ihop, på riktigt liksom.Anonym (.) skrev 2024-01-02 13:59:56 följande:
Någon som kallar dig äcklig har ingen respekt för dig
-
Ta kontakt med närmsta kvinnojour och börja planera för ett liv utan honom. Helt seriöst, du och dina barn ska inte behöva leva som att ni satt i ett fängelse.
-
Det finns väl studentlägenheter?
-
Kan inte bo i sådan lägenhet, har 2 barn. Ska se om vi kan byta vår mot 2 andra.Tow2Mater skrev 2024-01-02 15:33:54 följande:
Det finns väl studentlägenheter?
-
Testa familjerådgivning