Kan man dricka alkohol trots antideppressiva?
Om inte, vad är det som kan hända?
Om inte, vad är det som kan hända?
Första gången jag drack efter att jag börjat med Zoloft fick jag synhalucinationer. Men det gick över sen. Men det de sa till mig var att man inte skulle dricka.
Jag gjorde det - d v s var på några fester etc - inga stora grejer, men efter ett tag märkte jag att jag blev mycket mer påverkad av alkohol än normalt. Även om andra inte märkte så stor skillnad, så kände jag stor skillnad och fick t ex lite grey-outs (lättare minnesluckor) - trots att jag alltså inte drack stora mängder...
Jag har aldrig testat jag avstod från tabletten då jag drack så inget händer. Man vet ju aldrig.
Alkohol är väl aldrig bra att blanda med tabletter överhuvudtaget, så kan knappast tänka mig att det kan vara så smidigt att dricka samtidigt som man pillar i sig antidepptabletter.
Hjärtat kan bli överansträngt och stanna... ...sen finns det en hel drös med andra saker som också kan ske om man blandar lite för vilt.
Vissa tabletter "kan" man ju dricka på trots att man äter MEN man bör kanske ta sig en tankeställare om det är så bra ur ett psykologiskt perspektiv.
Det finns ju en anledning till varför man äter antidepressiva tabeltter och det är ju oftast för att man är deprimerad eller i allafall inte mår så bra psykiskt och det finns väl inget som är så "må-dåligt-framkallande" som alkohol. Man säger ju att alkoholen förstärker den ursprungliga sinnesstämningen, dvs är man glad från början blir man gladare när man dricker alkohol - mer upprymd så att säga. Är man däremot ledsen eller nedstämt gör alkoholen ofta att den sinnesstämningen förstärks. Att man blir än mer ledsen.
Jag har personligen aldrig ätit antidepressiva men jag känner många som har gjort eller gör och de blir helt "dumma i huvudet" när de dricker alkohol. Ledsna, aggressiva, otrevliga.
Jag hade definitivt avstått.
Åh gör inte det!!!
jag fick sån dagen efter ångest att jag höll på att ta livet av mig en gång efter att jag druckit, å då har jag ändå ätit antidep i 9 år å druckit då å då utan problem.
Men det var nog det värsta jag varit med om i hela mitt liv, den ångesten var tio gånger värre än ångesten jag hade efter jag varit med om en våldtäkt, å då kanske du förstår hur hemsk den kan bli.
Det kanske funkar att dricka en, två, tre ggr utan symptom men tillslut kommer dom å dom e vidriga.
Det beror antagligen på vilka antidepressiva det gäller.
Borde stå på bipacksedeln eller på fass.se och annars är det väl bäst att kolla med utskrivande läkare.
Men något enstaka glas vin borde väl inte vara någon fara? Eller? Jag vet inte egentligen, men jag drack lite då och då under de tre år jag medicinerades.
Jag har äter zoloft och det funkar alldeles utmärkt att dricka, märker inte ett dugg.
Drack när jag åt Fontex/Fluoxetin...märkte inget då heller.
hmm står inget på fass om min medicin och alkhol? de var det jag tyckte det var skumt..