Fick du bubbel av mäklaren?
När du köpte hus eller bostadsrätt? Placerat i lägenheten alltså, som du hittade när du kom dit första gången efter att ha fått nycklarna. Om ja - med eller utan alkohol?
När du köpte hus eller bostadsrätt? Placerat i lägenheten alltså, som du hittade när du kom dit första gången efter att ha fått nycklarna. Om ja - med eller utan alkohol?
Öh, nä.
Ja vi fick en låda med bubbel när kontraktet med köparen skrevs.
Haha nej :)
Nej, men på tillträdesdagen hos mäklaren fick både säljaren och jag en present.
Ja vi fick en låda med bubbel när kontraktet med köparen skrevs.
Av en mäklare fick vi hållare för värmeljus, av en annan fick vi gen pläd av en tredje inget. Det beror nog helt på vilken policy just det företaget har. Det var olika alla tre gånger.
Jag tror att det blivit vanligare de senaste åren. Våra affärer var 2014, 2021 och 2022.
Jag fick en flaska alkoholfritt bubbel, en vän fick bubbel med alkohol. Var nyfiken på om det var vår image som gjorde valet med/utan alkohol, men då verkar det inte finnas någon standard direkt, haha.
Vi fick en hel, stooor välkomstkorg som väntade i trappen till ovanvåningen på tillträdesdagen. Det var både bubbel, alkoholfritt, och choklad och ostar och fin tryffelolja och balsamvinäger och, ja som en presentkorg med delikatesser, och även en babybox och två stora nallar till barnen, vi hade en treåring och väntade en liten till. Ja det var från mäklaren och ja det var i Sverige. November 2019.
Haha vi fick en julgran. En kompis fick blommor. Tror knappast det har med olika image att göra
Jag har köpt 5 lägenheter och 2 hus hittills.
Det har alltid varit nån "present" ifrån mäklaren vid tillträde, allt ifrån ett skohorn med deras logga på till en flaska rödvin.