• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Anonym (JB)

Jag tolkar det verkligen inte som att feminismen missat de unga männen, utan Socialdemokraterna har missat dem för att de fokuserat på annat viktigt i samhället. 

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 19:54:55 följande:
    Den fick jag leta upp själv.
    Jaha... Och när du inte länkar till den så kan du ju knappast begära att folk skall kunna fatta vad du menar och diskutera kring det hela heller..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (JB) skrev 2024-01-03 20:22:05 följande:

Jag tolkar det verkligen inte som att feminismen missat de unga männen, utan Socialdemokraterna har missat dem för att de fokuserat på annat viktigt i samhället. 

Titeln på trådstarten är ju att "feminismen har missat unga killar"
  • Anonym (Fras Krask)

Feminismen har missat unga killar, men de unga killarna har inte missat något......

• Kermit1561
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 14:19:12 följande:
    Berätta hur rent praktiskt. Vad har inte gjorts, som görs i alla andra länder utan feministisk framtoning?
    Poängen är ju att man INTE har gjort mer än i andra länder. Pengarna har gått till att göra det bättre för kvinnor, inte för män.
    Att feminism innebär att man skiter i män på precis samma sätt som i andra länder är ju just vad som är problemet med den..
  • Kermit1561
    Anonym (Misslyckad rubrik) skrev 2024-01-03 15:41:30 följande:
    Du har misslyckats fatalt med rubriksättningen.
    Feminsmen har missat unga killar är INTE samma sak som
    Fokus på femism gör att killar glöms bort.
    Ja, jag var naiv nog att tro att folk läser Innehållet och inte bara rubriken?
  • Anonym (Misslyckad rubrik)
    Kermit1561 skrev 2024-01-03 22:31:14 följande:
    Frågan är väl snarare varför du skriver en rubrik som inte stämmer?
  • Anonym (Skopan)
    Kermit1561 skrev 2024-01-03 22:18:41 följande:
    Poängen är ju att man INTE har gjort mer än i andra länder. Pengarna har gått till att göra det bättre för kvinnor, inte för män.
    Att feminism innebär att man skiter i män på precis samma sätt som i andra länder är ju just vad som är problemet med den..
    Du framställer saken i exakta poler. Det beror ju inte på feminismen att män tar självmord exempelvis. Din föreställning är att dessa saker tar ut varandra. Ingenstans så står det i sossarnas analys som du indirekt hänvisar till att feministpengar orsakat mäns brottslighet eller ohälsa heller. Det är ju dina egna antaganden.
  • Anonym (Skopan)
    Kermit1561 skrev 2024-01-03 22:31:14 följande:
    Jag läser både ditt innehåll och rubrik. Du skyller mäns ohälsa på feminism. Oavsett om ett land har en feministisk regering eller inte så beror tydligen mäns ohälsa på feminismen även där.
  • Anonym (Anonym)

Feminismen kan ses som sexism och inget annat. Same shit , different name. 

Den ger egentligen bara manshatare utrymme i media eftersom den smälter så fint in i wokeideologin. 

Feministerna är inte ett dugg intresserade av jämställdhet utan är bara ute efter att trycka ned framförallt unga män. Hade jag varit feminist idag hade jag skämts ögonen ur mig för den jag var. 

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar