• nellys

    BIM februari 2024

    BIM-lista februari 2024

    1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    2/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket

    Lägger in mig på listan då jag fick mens idag..... 
  • nellys
    pippi12345 skrev 2024-01-05 00:31:12 följande:
    tråkigt att det blev mens :( ser att vi försökt lika länge också. hoppas det blir en oktoberbebis nu 🙏
    Verkligen jättetråkigt, känts så deppigt denna gång 🥺 första barnet gick på tredje försöket för mig, så hade inte väntat mig att det skulle ta längre tid nu, även om jag såklart fattar att det kan vara så... Hur lång tid har det tagit för dig att bli gravid tidigare? Gör du något speciellt för att öka chanserna? Ja hoppas verkligen på oktoberbebis🙏
  • nellys
    Hejkoala skrev 2024-01-07 07:38:56 följande:
    Ser vi är några som är på 5:e försöket. Hoppas vår tur kommer så vi får oktoberbebisar 💙
    Ja verkligen 🥺 håller tummarna för oss! Vill bara att mensen ska ta slut nu så man kan köra igen🙈 
  • nellys
    pippi12345 skrev 2024-01-07 15:47:34 följande:
    Nellys

    Varit gravid tre gånger när jag var mellan 18-25 år, en planerad som kom på andra försöket och dom andra två var oplanerade när jag slarvade med skydd och som ledde till abort. Så haft ganska lätt att bli gravid. Fick sedan ett barn för snart två år sedan, när jag var 35 år, som kom till på första försöket. 

    Jag ammar henne fortfarande 1-2 ggr per dygn och funderar på om det strular till det lite? det gör ju också att jag inte vågar boosta med bisolvon, d-vitamin eller andra saker. Har istället tänkt försöka bli mer hälsosam frOm nu och sen dra ned på amningen till en gång per dag. Funkar inte det så får jag trappa Ned till varannan dag kanske för att sedan sluta helt om ett par månader. 


     


    hur är det för dig? Eller för er andra som läser i tråden. 


    Jag blev som sagt gravid på tredje försöket med dottern och det är enda gången jag varit gravid. Så tog sig ju rätt lätt ändå. Har denna cykel börjat med D-vitamin och Omega-3. Dricker en kopp kaffe om dagen, funderat på att sluta med den men det tar emot då den är välbehövlig just nu🤪 ja amningen höll vi ju i med dottern till i höstas, så svårt när man inte vet säkert om det påverkar och det ändå är något man inte känner sig helt klar med. Det var rätt för oss att sluta då i alla fall, man får nog fundera på om det är okej att det dröjer (ifall det nu påverkar) eller om man akut vill/behöver bli gravid prick nu🤪 hoppas det hjälper att bara dra ner för er! 
  • nellys
    Hejkoala skrev 2024-01-07 16:24:00 följande:

    För oss gick det på första försöket med nr1. På 8:e försöket med nr2, dock räknar vi sen x (utomkved) då vi börja försöka igen direkt men de sa typ att jag ej skulle försöka på minst 4 månader men ja vi gjorde de o tur va väl de.
    nu med nummer 3 så är vi på försök nummer fem. 


    två år emellan nummer 1 och 2. Sen nu hoppas vi iallafall kanske att få 3 år mellan 2 o 3 om vi hinner innan december.. 
    Jag blir så besviken på min kropp och ledsen varje gång mensen kommer för vi vill så gärna ha ett barn detta året. 
    Vet inte om min kropp fungerar sämre pga endast en äggstock eller pga endometriosen.. 

    äter ni något speciellt i kosttillskott? 


    vet många skriver bidrottninggelé o rosenrot men jag vet inte om ja vågar prova sånt ..


    Åh, ja jag känner också att jag "räknade" med en bebis 2024 och nu är det inte många försök kvar om det ska bli så🥺 
  • nellys
    pippi12345 skrev 2024-01-21 09:11:08 följande:
    1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    1/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    8/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA

    Ägglossningen kom en dag tidigare för mig så uppdaterar bimlistan med en dag 😅 måste detta gå vägen nu! 
    hur går de är för er andra som har bim i början av februari?
    Fick positivt ägglossningstest den 18/1 och hade då sex tre dagar i rad. Körde typ smep-metoden men missade någon dag innan ägglossning. Ska väl ha sex imorgon också då den metoden säger det, men jag förstår inte riktigt varför haha... Men alltså jag känner mig så deppig och känns lite hopplöst. Är så rädd att det inte ska gå denna gång heller, och pendlar mellan att strunta i ägglossningstest och metoder hit och dit nästa cykel, och att börja tempa och ha mig då jag ändå är osäker på min kropp även om jag får utslag på ägglossningstest. Men åh vill bara att det ska funka nu 🥺
  • nellys
    pippi12345 skrev 2024-01-21 22:44:35 följande:

    Kör också typ efter smep denna gång. Fattar inte heller varför man ska ha sex fem dagar efter utslag på  ägglossningstickan? 🙈 kanske för att vara på säkra sidan utifall äl visade sig vara senare? så Trött på sex just nu haha


     


    Ja kanske det! Hahaha ja rätt less här också! Men man vill ju känna att man gjort allt så 🙈 sen den evighetslånga väntan på mensen/icke mens... 🥺 
  • nellys
    Lussebullen88 skrev 2024-01-22 14:24:18 följande:
    //
    Äl+7 om jag räknat rätt ^^
    Ser jag i syne? Har en kass kamera, men tycker mig se ett blått streck på ClearBlue testa tidigt... Svårt att få med på kameran dock. Ropar inte hej förrän jag ser det digitalt. Har ett digitalt hemma som jag väntar några dagar med :)
    Jag tycker att jag hintar ett streck! Har du tagit nå fler tester nu? 🙂
  • nellys

    Det blev inget sex mer efter dom där tre dagarna i sträck, så har väl inte helt hållt oss till smep-metoden. Men hoppas det ska räcka ändå! Jag funderar på att bara släppa testandet ett tag och prova någon månad utan stress och press (om det ens är möjligt?). Är ju fortfarande normalt att det tar tid, och jag har haft en fruktansvärt stressig höst och inte mått så bra, vilket jag hoppas är på väg att vända nu. Men man vill ju så gärna... Har köpt testa tidigt test nu iaf så ska väl ta ett test i helgen tror jag. Nästa cykel får bli hets-fri haha. 

  • nellys
    Lussebullen88 skrev 2024-01-25 11:00:50 följande:

    Nellys: (vet ej hur man "taggar" ett inlägg som du gör med mitt..?) Nej har inte testat mer, BIM är på måndag, om jag räknat rätt. Så är bara på bim-4. Vågar inte ta det digitala ännu. Det har 99 % säkerhet först från bim-2. Men jag har varit gravid 5 gånger i mitt liv och känner mig redan gravid, men är rädd att få texten "Inte gravid". Börjar nog hellre blöda först. Haft missfall förr.


    Åh okej! Håller tummarna för dig❤️ 
  • nellys

    Tog ett testa tidigt imorse, BIM -4, det var negativt. Ska ta ett imorgon igen men räknar med negativt. Men alltså jag orkar inte att det inte går månad efter månad. Jag vet att många har försökt längre än mig, men jag (och såklart ni också många med mig) trodde det skulle komma en bebis redan 2023. Var övertygad om att jag minst skulle vara gravid vid nyår. Och nu är det snart februari. Har skitjobbigt i min jobbsituation som också ändrats och påverkats pga att jag inte blivit gravid än. Orkar inte mer 😭 men ska som sagt ta test imorgon bitti, sen är det bara att vänta in sista dagarna på mensen och se om den kommer...

  • nellys
    Hsim skrev 2024-01-29 06:36:49 följande:
    Längtan efter en graviditet är verkligen tuff. man blir så besviken på sin egen kropp som inte klarar av att leverera och göra vad man tänker den är skapt för. Sen varje månad gör man planer för hur det kan komma att bli om bebisen kommer det eller det datumet. Jag har lite samma jobbsituation, att den styrs massor av när jag blir gravida och när jag har en evtuell BF. Känner att det kan stressa massor också.
    Ja det är så irriterande när man känner stress och så säger folk "slappna av så blir du gravid". Inte så himla lätt. Ja man tänker ju verkligen att nu kanske det blir en oktoberbebis.... 
  • nellys
    Juliab skrev 2024-01-29 14:09:58 följande:

    Jag förstår din känsla. 


    jämfört med andra är våra åtta månaders försök inte länge. Men för mig/oss är det det. Åtta besvikelser. Vi trodde att jag med lite tur kunde vänta oss ett syskon till våren, särskilt med tanke på att det gått lätt innan. Men tyvärr?.  Jag trodde också att innan nyår är jag definitivt gravid. SÅ lång tid kan det inte ta. Men jo. 
    härom dagen skickades formulär för semesteransökningarna på jobbet ut inför sommaren. Det var jag helt övertygad om att jag inte skulle behöva tänka på. Men jo. 😭. 


    så otroligt jobbigt. Så frustrerande. 


    och denna två veckors-väntan varje månad. Är. Hemsk. 


    Jag förstår verkligen det! Ja man planerar ju hela sitt liv i huvudet, fyfan vad trist att behöva tänka på semesterplanering på jobbet när man egentligen bara vill vara hemma med en liten bebis. Jag kommer få panik om jag inte hinner få en bebis före jul, det kommer totalt rubba min planering. 
  • nellys
    Miatheone skrev 2024-01-30 08:35:10 följande:
    Förstår absolut hur du känner. Vi började försöka få ett syskon mars 2022 och redan efter tre månader var man ju besviken att det inte gick vägen. Nu sitter vi här nästan 2 år senare och inte lyckats få till en graviditet ännu. Känns så frustrerande, irriterande och ledsamt på samma gång. Samtidigt ser man alla andra gå ut med att dem är gravida och absolut man är glad för deras skulle men sen kommer ju såklart den där avundsjukan fram och man önskar så innerligt att det är en själv som va gravid. Månad efter månad blir jag lurad av symptomen inför mens och förhoppningen tänds om att kanske är det min tur nu men varje gång blir man besviken när mensen kommer på besök. Nu har det gått så långt att vi funderar på att ta hjälp för att göra en utredning. Får inte hjälp av regionen eftersom vi har ett gemensamt barn men får helt enkelt ta hjälp av en privat klinik och förhoppningsvis kan vi där få reda på och hitta en lösning på att äntligen få det där efterlängtade syskonet.
    Oj, två år!? Hoppas verkligen ni lyckas nu❤️ Vad bra att ni ändå har möjlighet att ta hjälp av privat klinik. Det har nog vi också, men hoppas man inte behöver hamna där. Hur gammal är ert äldre barn nu? Det blir ju så knäppt i ens planering för åldersskillnad osv också. Man vet ju att man aldrig kan planera, men om man tänker 2-3 års åldersskillnad så blir det rätt stressande när det nu börjar närma sig fyra år, om det ens går nu liksom. Hur hade ni tänkt kring sånt innan? 
  • nellys
    Miatheone skrev 2024-01-30 16:11:42 följande:
    Tack ❤️ Ja vår dotter är 4år fyller 5 år nu i slutet av våren och precis som du skriver hade vi tänkt oss cirka 3- 3,5 år i åldersskillnad. Men nu ser man bara att hon blir äldre och växer så det knakar och då blir man ju ännu mer stressad. Nu har vi försökt såpass länge att jag bara blir glad om det blir en graviditet och det får bli den åldersskillnaden det blir 🙂
    Ja det förstår jag❤️ oavsett åldersskillnad så vore det ju fantastiskt att få ge sitt barnen ett syskon❤️ jag försöker även tänka på de fördelar som finns med att det är flera år emellan, det finns ju alltid fördelar och nackdelar med allt liksom! Hoppas ni får till ett syskon snart❤️ 
  • nellys

    Jag fick mens igår kväll 😓 två dagar tidigt... Var först som en brunaktig flytning och var säker på att det var en nidblödning, det hade jag nämligen vid min första graviditet. Så fick såklart upp hoppet. Men nej, imorse kom det ordentligt flöde och är ingen tvekan om att mensen är här. Jag har nästa BIM 27/2 så jag stannar kvar i tråden.

    Har beslutat mig för att sluta med kaffe också. Dricker 1-2 koppar/dag. Beställt Chicca roast som substitut och hoppas det funkar. Vet att det är tveksamt med kaffe och hur det påverkar, men en del verkar ju väldigt övertygade om att det är negativt för fertiliteten, och jag drack inget kaffe inför första barnet (dock en och annan energidryck iofs), nu är jag inbiten kaffedrickare haha. Men nej, vill känna att jag gör allt så imorse var sista koppen. 

  • nellys
    Uppdaterar listan och lägger in mig på 27/2 då. 

    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    1/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök 
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    1/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök 
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
    20/2 fancy, tredje barnet, tredje försöket
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket 
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA
    27/2 Nellys, andra barnet, 6:e försöket
    29/2, bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket
  • nellys
    ems1991 skrev 2024-02-08 18:02:06 följande:

    Denna månaden hoppar jag över ägglossningstester och vi kör på varannan dag hela cykeln så får vi se hur det går. Alla de andra månader har jag tagit äl test och vi har gjort det varje dag men nu provar vi varannan och ser hur det går Glad


    Jag hoppar också över ägglossningstester denna månad. Verkar ha en ganska regelbunden cykel och ägglossning så tror det bara stressar mig att hålla på att testa. Dock har det inte blivit nå varannan dag hehe för jag har varit sjuk, så första gången blev igår då jag beräknas enligt app ha ägglossning om 4 dagar. Ska försöka köra några ggr till nu kommande dagarna/veckan så tänker jag att vi har en chans. 
  • nellys

    Jag ska ta ett testa tidigt test imorgon! Bim-4 då, står på testet att det ska vara väldigt säkert då ändå! Sen kan det ju visa falskt negativt såklart. Men vi får se. Känner lite lätt mensvärk, känt mig sjukt känslig senaste dagarna. Men är ju så man kan känna innan mens haha så är nog inga tecken egentligen. Men man hoppas ju. Uppdaterar imorgon hur det gick! 
    Och grattis till alla plus! ❤️

  • nellys
    Sallyalicenancy skrev 2024-02-23 07:06:05 följande:
    Stort grattis! När var din BIM?

    Jag testade negativt nu på BIM-4... Med ett sånt "testa-tidigt" från RFSU =(
    Jag testade också negativt på testa tidigt idag, också bim-4 😞 man tappar ju hoppet, samtidigt som jag tänker att dom kan visa fel. En kompis till mig fick negativt på testa tidigt fast hon sen var gravid. Håller tummarna för oss så får vi se om mensen kommer eller ej! 
Svar på tråden BIM februari 2024