• Miatheone

BIM februari 2024

Försökt i 1.5 år nu att få till barn nr2 utan att lyckas. Många i min närhet som blir gravida superenkelt känns det som. Hoppas på ett plus nu 

• Miatheone
    nellys skrev 2024-01-28 23:50:51 följande:

Tog ett testa tidigt imorse, BIM -4, det var negativt. Ska ta ett imorgon igen men räknar med negativt. Men alltså jag orkar inte att det inte går månad efter månad. Jag vet att många har försökt längre än mig, men jag (och såklart ni också många med mig) trodde det skulle komma en bebis redan 2023. Var övertygad om att jag minst skulle vara gravid vid nyår. Och nu är det snart februari. Har skitjobbigt i min jobbsituation som också ändrats och påverkats pga att jag inte blivit gravid än. Orkar inte mer 😭 men ska som sagt ta test imorgon bitti, sen är det bara att vänta in sista dagarna på mensen och se om den kommer...

Förstår absolut hur du känner. Vi började försöka få ett syskon mars 2022 och redan efter tre månader var man ju besviken att det inte gick vägen. Nu sitter vi här nästan 2 år senare och inte lyckats få till en graviditet ännu. Känns så frustrerande, irriterande och ledsamt på samma gång. Samtidigt ser man alla andra gå ut med att dem är gravida och absolut man är glad för deras skulle men sen kommer ju såklart den där avundsjukan fram och man önskar så innerligt att det är en själv som va gravid. Månad efter månad blir jag lurad av symptomen inför mens och förhoppningen tänds om att kanske är det min tur nu men varje gång blir man besviken när mensen kommer på besök. Nu har det gått så långt att vi funderar på att ta hjälp för att göra en utredning. Får inte hjälp av regionen eftersom vi har ett gemensamt barn men får helt enkelt ta hjälp av en privat klinik och förhoppningsvis kan vi där få reda på och hitta en lösning på att äntligen få det där efterlängtade syskonet.
  • Miatheone
    nellys skrev 2024-01-30 15:17:45 följande:
    Oj, två år!? Hoppas verkligen ni lyckas nu❤️ Vad bra att ni ändå har möjlighet att ta hjälp av privat klinik. Det har nog vi också, men hoppas man inte behöver hamna där. Hur gammal är ert äldre barn nu? Det blir ju så knäppt i ens planering för åldersskillnad osv också. Man vet ju att man aldrig kan planera, men om man tänker 2-3 års åldersskillnad så blir det rätt stressande när det nu börjar närma sig fyra år, om det ens går nu liksom. Hur hade ni tänkt kring sånt innan? 
    Tack ❤️ Ja vår dotter är 4år fyller 5 år nu i slutet av våren och precis som du skriver hade vi tänkt oss cirka 3- 3,5 år i åldersskillnad. Men nu ser man bara att hon blir äldre och växer så det knakar och då blir man ju ännu mer stressad. Nu har vi försökt såpass länge att jag bara blir glad om det blir en graviditet och det får bli den åldersskillnaden det blir 🙂
Svar på tråden BIM februari 2024