• condii

BIM februari 2024

1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 - bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA
    14/2 Flowerpower33, tredje barnet, 3e försöket efter MF
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök 
    15/2 Båten, fjärde barnet, första försöket.
    17/2 Condii, 1a barnet, 6e försöket
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
    18/2 fancyf, tredje barnet, tredje försöket
    19/2 Bebe0623, 3e barnet, tredje försöket efter MA
    22/1 ems1991, andra barnet, tredje försöket
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket 
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA
    27/2 Nellys, andra barnet, 6:e försöket
    29/2 pippi12345, tredje barne, 6:e försöket
  • condii
    Lusse88 skrev 2024-02-05 16:45:02 följande:

Mensen kom igen.
    Så vi satsar på försök 4 nu i februari.
    Jobbigt det här, månad efter månad trots äl-tester... Ser att vi är många som försökt flera månader. Använder ni äl-tester eller nåt? Jag började med rosenrot denna cykeln. Nån som testat det?

Jag är på försök 6. Kör med både ÄL-tester (digitalt och vanliga stickor) och tempning för det mesta.  Någon månad har jag försökt att inte hålla på för mycket utan försökt att ?bara låta det hända?, för har fått för mig att alla tester osv kanske stressat mig och därför blir det inget. Såklart har jag då istället missat ägglossningen, har oregelbunden cykel så vet aldrig när den blir av. 

Får typ panik när jag läser alla som har ätit det ena efter det andra kosttillskottet, sköljt äggledare etc. Känns som det finns en miljard olika anledningar till att det inte blivit något än, i vilken ände ska man ens börja?? Känner mig helt överväldigad över allt som kan vara fel. Vilken jäkla prövning detta är mentalt alltså? Har så svårt att acceptera att det inte blir något de gånger vi faktiskt har ?gjort allt rätt? och prickat in ÄL. Då borde det ju funka 🥺

• condii
    Hsim skrev 2024-02-05 18:52:51 följande:

Ja den är så jobbigt, när man vet med sig att man prickar in det precis när man ska och gjort allt som man ska och ändå blir det inte. Det sätter så mycket griller i huvudet. 

undviker man graviditet så känns det som man kan bli gravida i princip jämt, vill man bli gravid känns det som du behöver pricka rätt minut på hela månaden. 

Exakt så är det! Trots att jag under flera år tänkt tanken att det inte är en självklarhet att bli gravid, åtminstone inte att det skulle vara lätt, så känner jag mig ändå så besviken och förvånad över att det inte hänt än. Känner mig så dum! 
  • condii

Ja, första barnet för oss med 🥰 Har ni någon strategi, ÄL-tester eller så? 

bebissugen91 skrev 2024-02-05 20:40:34 följande:
    Är också inne på försök nr 6. Är det första barnet för er också? 💕
  • condii

Det är något liknande för oss. vissa månader har vi haft sex varje dag under den fertila perioden, andra har det blivit varannan dag. Använder ÄL-tester och tempning men känns ändå jättesvårt då min cykel är så oregelbunden. Jag kanske får ta och lägga till kudden och det där med sänggaveln 😂  

Testade inositol under två cykler. Första cykeln fick jag ägglossning i ett tidigare skede än normalt, medan andra cykeln blev den längsta jag någonsin haft så blev skräckslagen och lade av med det direkt. 

Men kan man göra en äggledarspolning bara sådär? Det är inget man liksom får rekommenderat efter en undersökning eller så? Usch, googlade nyss på det och känner att jag nog aldrig vill göra det! Folks berättelser påminner om när jag satte in spiral, AJ AJ 😰 

bebissugen91 skrev 2024-02-06 13:41:02 följande:
    Ältester morgon och kväll under fertila perioden och så sex varje dag nästan under de dagarna. Kudde under rumpan och benen mot sänggaveln 😂 det är väl typ det. Börjar bli ordentligt stressad också 😫 jag som gjorde äggledarspolning i Lund förra veckan. Mest för att jag ska kunna slappna av mer och utesluta att det är det som varit problemet. 
    Hur ser er strategi ut?
  • condii
    bebissugen91 skrev 2024-02-06 20:05:11 följande:
    Vad tycker du om tempning? Jag är nyfiken på det men samtidigt så orolig att det skulle stressa mig ännu mer över det hela 😫

Förstår att du la av med inositolen. Jag är rädd att rosenrot ska ha samma effekt på min cykel och det vill jag inte. Även om jag läst mycket om det.

Jag kontaktade en fertilitetsklinik och frågade om dom bara gör spolningar utan utredning och då hittade jag en klinik i Lund, Lunds IVF center. Fick dock betala 4500kr ur egen ficka men det fick det vara värt för att jag ska kunna slappna av lite.Vart bor du någonstans? 
    Det gjorde ont, jag ska inte ljuga. Men inget man inte klarar av under en kort stund 😊 kunde gå och jobba sen.

Sorry för sent svar, har inte hunnit titta in här förrän idag. 

Innan vi började försöka bli gravida kände jag mig aldrig stressad av det men det är jag till och från nu. Jag måste dock tempa eftersom jag annars inte har någon koll alls på min ägglossning. Tempning är ju också det enda sättet du kan se om du faktiskt haft ägglossning (förutom gynundersökning då). ÄL-tester kan ju visa positivt men sen kanske ägget inte släpper trots det. Så jag kör på hängslen och livrem helt enkelt! Värst är från ÄL+10 någongång när man ser att temperaturen börjar vända nedåt igen och man inser att det förmodligen är kört. Därför har jag pausat tempningen från ÄL tills att mensen varit slut vissa månader, har varit skönt med ett break från det liksom. Vissa mornar vaknar jag tidigt eller mitt i natten bara för att jag är inställd på ?måste ta tempen och se så den fortsatt är hög!? Haha, inte sunt, jag vet. 😄

Hur ser din cykel ut, har du bra koll känner du? Och har du märkt någon effekt från rosenroten hittills? 

Okej, jag fattar. Skönt att ha det clearat i alla fall, så du vet att det inte finns eventuella problem i just det området. Jag bor i Stockholm. Och du i Lund-området då? :) 

• condii
    Flowerpower33 skrev 2024-02-11 13:48:30 följande:

Tack hörrni! Men jag vågar typ inte riktigt tro på det ännu. Hoppas hoppas verkligen det blir starkare så jag vågar tro på det 😍

Grattis! 😍 Känner du av några symptom eller annat avvikande från en vanlig cykel? 
  • condii

Åh vet inte om jag gjort något jättedumt nu. Idag är ÄL+11 för mig. Min tempkurva ser fortfarande ganska fin ut och har haft lite molvärk i magen så fick för mig att testa idag. Grävde fram några test jag fått av en vän och visst syns det ett litet streck! Eller är det spökstreck? Oavsett insåg jag att testen gick ut i slutet av november 2022.. Finns väl risk att testet inte funkat som det ska nu när det har gått ut, suck. Någon som har erfarenhet av detta? :) 

• condii
    Blåbärsskogen skrev 2024-02-14 21:09:13 följande:

Höll mig i 5 timmar och visst var dom där svaaaga strecken positiva 🙈 //

Grattis! :)
  • condii
    Hsim skrev 2024-02-14 19:30:52 följande:

ÄL+11, negativt imorse och nu på kvällen kom det blod på pappret, så misstänker att mensen startar ordentligt imorgon. Mår verkligen skit över detta.
    Att gå från att ha haft BF juni-2024 så känns det nu som att jag förmodligen inte ens kommer få en bebis 2024. Så uppgiven och känner att detta är så otroligt svåra känslor att hantera då man inom så kort till slängs mellan hopp och förtvivlan för att sedan börja om. Inser att man så snabbt känner sig nedslagen och värdelös, även om man egentligen inte påverkar något, förlikat sig med tankar om att man aldrig kommer bli gravid. Men aa vid mensen start är det väl sen dags att byta till BIM mars. 

glad över att få se så många plus i denna tråd iallafall, grattis till er ❤️

Läste detta nu. Förstår verkligen dina känslor just nu. Har själv aldrig fått positivt tidigare, men just när man ska få veta att man inte är gravid genom att mensen kommer suger verkligen! Ta hand om dig 🌸 
  • condii
    Adaaad skrev 2024-02-15 08:22:43 följande:

Hej Condi, stort grattis till plusset:) jag tog också ett gammalt gravtest förra månaden som visade plus i ägg+11, tog ett digitalt 2 dagar senare som visade gravid 1-2v. Fick dessvärre missfall.

Jag kollade upp med en sjuksköterska som jag känner om gamla gravtest å hon sa att om de visar positivt så stämmer dem eftersom det blir en kemisk reaktion, däremot kan ett gammalt test visa falskt negativ.

Åh tack och hoppas att det stämmer det du säger. ☺️Känner mig så dum för nu vågar jag ju liksom ändå inte lita på resultatet, så får ta och köpa nya test och prova imorgon igen. Hoppas hoppas hoppas!
  • condii

Jag igen. Fick positivt på ett utgånget test i förrgår. Testade med ytterligare ett utgånget test igår morse och det var mycket svagare om än kunde man fortvarande skymta ett streck, samt ett nytt test av annat märke som visade negativt..

Idag gick min temp ned något, samt att jag känner mig svullen i magen som att mensen är på gång, har även lätt mensvärk. Har bim imorgon. Är så arg på mig själv att jag testade med gamla test i förtid, kan ju liksom inte lita på de resultaten men fick ändå förhoppningar om att det äntligen blivit något. Nu känner jag mig så förtvivlad då det verkligen känns som att mensen kommer komma vilken sekund som helst. Kan inte tänka på något annat 😔

Svar på tråden BIM februari 2024