Inlägg från: SmallLemons |Visa alla inlägg
  • SmallLemons

BIM februari 2024

Hej gruppen!

Hittade precis hit och tänkte att jag ansluter mig till er. Kan tycka att det här med att försöka få barn kan kännas så ensamt - även om man såklart har sin partner. Jag känner mig inte redo att prata med så många andra i nuläget. T.ex. anser min mamma att jag är för gammal, och inte borde "göra livet jobbigare" med ytterligare ett barn. 

Är 35 år och har två barn sedan tidigare. Har nog alltid vetat att vi ville ha ett tredje, men jag har inte känt mig helt redo att börja försöka, bland annat på grund av att vi behöver flytta till större. Men i december bestämde vi oss för att inte vänta längre. Vi "försökte" ganska halvhjärtat i dec (jag hade ingen koll på ÄL osv) och sedan mer helhjärtat i januari, men ingen av månaderna tog. Nu är vi alltså inte på försök 3 (eller 2, beroende på hur man ser det). Positivt ÄL-test 27/1 och BIM 9/2. Har redan smygtestat - och negativt. Känner mig inte heller speciellt gravid. 

Barn 1 blev till på första försöket. Barn 2 på 2:a försöket. Har alltså gått väldigt smidigt tidigare gånger. Jag vet att fertiliteten sjunker mycket efter 35, men det måste väl ändå ske gradvis? Inte så att ens äggstockar vaknar dagen efter 35 års-dagen och tänker "Jaha, nu är vi över 35" liksom. Senaste graviditet var för snart 3 år och 9 månader sedan. Kan fertiliteten minska drastiskt på denna tid? 

F.ö. skrev jag en annan tråd precis, ang. CB ÄL-test, som nu visar konstigt resultat. Kanske någon här inne har något smart svar på detta? 

Tror inte att det blir något plus denna månad dock... 

Lycka till alla!

• SmallLemons

Oj, är så förvirrad nu, vet inte om jag ska vara glad än eller inte - vad tror ni? 

Hade ÄL 27/1. Testar med CB:s test med dubbel hormonindikator.

Eftersom det blir en del stickor över, testade jag lite extra "för skojs skull", även dagarna/veckorna efter bekräftad ÄL (fast smiley på testet). De första gångerna fick jag bara en tom ring igen, vilket ju är helt naturligt, eftersom jag haft ÄL och hormonerna avtagit. MEN. Plötsligt fick jag blinkande smiley på nytt. Ca 1 vecka innan BIM. Blinkande smiley betyder ju en ökning av östrogen, vilket man bara borde ha innan ÄL - inte innan mens. Smileyn fortsatte att blinka hela förra veckan, och drog man ut stickan ur läsaren, syntes båda strecken mycket tydligt. När jag blev gravid med första barnet, var det faktiskt just detta test som först avslöjade graviditeten. Den bekräftades redan samma kväll med vanligt grav-test. Dock har jag testat negativt med grav-test flera gång under senaste veckan. 

Så igår använder jag min sista sticka för CB:s ÄL-test. Nu var smileyn istället fast! Detta betyder ju att testet har detekterat LH-hormon, och inte endast förhöjt östrogen. Och LH hormon är ju förvillande likt HCG...  

Och så idag. Nu är jag på BIM +2. Har ett sista RSFU-test hemma (vanligt, ej testa tidigt). Tog testet nu på kvällen, så tyvärr ej morgonurin. Och nog tror jag mig kunna ana ett mycket, mycket vagt streck. Det är verkligen vagt - men det är nog ändå där alltså. Och tillsammans med infon ovan, så kanske jag ändå är gravid! Skrattande

Imorgon springer jag och köper ett CB testa tidigt! 

• SmallLemons
    fancyr skrev 2024-02-11 21:39:05 följande:
    Spännande ! Uppdatera gärna hur det gick 
    Testade med RSFU vanligt test idag igen (med morgonurin) och fortfarande ytterst svagt streck (knappt urskiljningsbart). Men testade även med CB digital tidigt test och där stod det - Gravid! Glad
Svar på tråden BIM februari 2024