Inlägg från: Anonym (D (Anonym)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D (Anonym))

BIM februari 2024

Hej alla, 

Jag är helt ny på Familjeliv, gjorde ett inlägg tidigare men insåg att man kan ansluta sig till aktiva trådar, hoppas det är okej att jag hoppar in här med! 
    Jag skulle verkligen uppskatta er hjälp och råd. För första gången planerar jag att skaffa barn med min partner och har börjat använda Naturale Cycles som preventivmedel och även för att försöka bli gravid.
    Eftersom min mens har varit oregelbunden tidigare har jag svårt att bestämma längden på min lutealfas. Jag har också testat massor, men hittills har alla test varit negativa.
    Jag skulle verkligen uppskatta om någon av er kunde ta en titt på min kurva och hjälpa mig att tolka den. Jag vet att varje persons cykel kan vara unik, men jag behöver lite vägledning för att förstå min egen situation bättre.
    Tack så mycket för er hjälp och stöd! 
    / D 
  • Anonym (D (Anonym))
    Hsim skrev 2024-02-07 10:21:34 följande:
    ser ut som att du haft ägglossning, samt en lång lutealfas, inom närmaste dagarna borde du få mens och sen temperatur sänkning alt kunna plussa på graviditetstest.
    Åh tack! hoppas verkligen på ett pluss Snart! 😇
  • Anonym (D (Anonym))
    Cececilia skrev 2024-02-07 10:23:18 följande:
    Ser ut som din ägglossning var cd 81 och du nu är 12 dagar efter. Det är bra att din lutealfas är längre än 11-12 dagar, då hinner ägget fästa om det blivit befruktat. Att du fått negativa test fram till nu kan vara att det varit för tidigt att testa. Kurvan ser fin ut men tror nc satt ut ÄL två dagar för tidigt 😊

Nu får jag lite hopp! 😍

Är det normalt att ha sådan lång lutealfas?
    jag har som sagt aldrig haft regelbunden cykel, så länge jag kan minnas. Du har nog rätt med ägglossningen då jag fortfarande hade positivt äl-test cd 80, när kan man testa då tycker du? ☺️

• Anonym (D (Anonym))
    Hsim skrev 2024-02-07 10:39:12 följande:

Du har än en bra längd på lutealfas. Så inget onormalt, som skriver ovan är det mer tacksamt så ägget hinner fösta. 

jag har tidigare cykler haft en väldigt kort på ca 9 dagar istället, vilket blir för kort, då är det bättre att ha en något längre. Men du borde inom de närmsta dagarna få besked åt det ena eller andra hållet Glad

Jag håller tummarna att ägget hinner fästa ordentligt. När fäster ett ägg som senast? När tror du att jag kan förvänta mig ett svar? Tog ett test i eftermiddags, men det var negativt. Tack igen för all hjälp och råd ☺️
  • Anonym (D (Anonym))
    Hsim skrev 2024-02-07 18:53:04 följande:
    Morgonurin är att föredra, så jag skulle föröka att testa på morgonen. Det är väldigt olika på när man får svar, på första barnet plussade jag BIM+2, men en lutealfas på 12-14 dagar, så är det ändå ca 2v efter ÄL. På andra så plussade jag innan BIM, så jätteolika. Är du testoman som en annan och inte kan låta bli att testa hade jag tagit varje morgon tills mensen eller plus dök upp. Men annars så höjs hcg oftast mer till varannan dag, så då kan man testa varannan var tredje om man vill spara in på test. 

Har du några känningar? 
    Är detta din första ÄL sedan babyverkstaden startade? 

Det här är första gången jag har haft bekräftad ägglossning sedan jag började använda NC den här cykeln. Jag slutade med preventivmedlet (NuvaRing) i oktober, som jag har använt sedan 2015, och sedan dess har jag inte haft mens. Jag har aldrig haft regelbunden mens pga drag av PCOS enligt läkare.

Testoman är mitt förnamn ha ha! testar med både digitala från CB och stickor ibland 2 ggr per dag!! 🤣

Innan NC körde jag digitala ägglossnings test från CB men förstod inte att jag inte ägglossade i och med att mensen aldrig dök upp? men nu fattar jag, fick förklarat av läkaren att äggen inte alltid lossar även om man får fulla utslag.. och nu läste jag nånstans att man inte heller får mens även om ägget lossar?. 

Det är inte lätt det här! För övrigt är jag 30 år och försöker bli gravid för första gången.

Svar på tråden BIM februari 2024