Inlägg från: Flowerpower33 |Visa alla inlägg
  • Flowerpower33

BIM februari 2024

Lägger in mig på listan då jag äntligen fått positivt ÄL-test, brukar ha ägglossning dag 12-13 men nu blev det tydligen dag 15-16 istället. Undrar om det är pågrund av bidrottningsgelen jag provade denna månad. 

Var så övertygad om att jag var gravid förra månaden, kommer aldrig mer lita på kroppens tecken hehe. 

såg att listan blivit dubblerad. Jag tror alla är kvar här nu? 

1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    1/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 - bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA
    14/2 Flowerpower33, tredje barnet, 3e försöket efter MF
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök 
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
    20/2 fancy, tredje barnet, tredje försöket
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket 
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA
    27/2 Nellys, andra barnet, 6:e försöket
  • Flowerpower33
    bebissugen91 skrev 2024-02-09 07:12:14 följande:

Neg testa tidigt gravtest idag, bim -4. 
    Förbereder mig för mens på tisdag och för sörsök nr 7.

Jag testade suuupervagt positivt med min dotter bim-3 (ÄL+11), så gissar det fäste typ bim-4. hade definitivt inte blivit positivt bim-4 med tanke på hur svagt det var -3. Förstår din känsla, blir själv alltid lite nedslagen av negativa tidiga test trots att jag vet att det inte är kört ännu. Men ville ändå ge dig lite hopp 😊 
  • Flowerpower33

Tog ett test imorse, ÄL+10. Tyckte mig ana något väldigt svagt, tog ett till 3 timmar senare, anar något här med. Dock vet jag inte hur bra det syns vid uppladdning här. Alltså hur ska man kunna vänta. Plussade väldigt svagt med dottern ÄL+11, så hoppas det hinner bli liiite mer tydligt imorgon. 

Är det någon som anat något på morgonen och sen på kvällen fått tydligare? Funderar på om det är värt att hålla sig ikväll utan att dricka så mycket bara för att få testa då 😂 obsessed 

• Flowerpower33

Tack hörrni! Men jag vågar typ inte riktigt tro på det ännu. Hoppas hoppas verkligen det blir starkare så jag vågar tro på det 😍

• Flowerpower33
    condii skrev 2024-02-11 14:08:53 följande:
    Grattis! 😍 Känner du av några symptom eller annat avvikande från en vanlig cykel? 
    Tack! 🥰 Ja alltså igår kände jag mig så himla gravid, till och med så jag tackade nej till vin för det inte kändes ok med den känslan 😂 brukar annars tänka att jag dricker något glas på helgen tills ett plus visar sig, men med den starka känslan jag fick igår så avstod jag. 

Lite symtom jag känt:
    illamående Vid vissa lukter, väldigt mycket drömmar, yrsel, blödande tandkött. har idag börjat känna lite ömhet i mina nipples, men kan också vara för jag känner efter extra mycket nu 😂 
    Det som utmärker sig mest är nog ?mensvärken? jag haft i 2-3 dagar. Har känt ganska starkt och så tidigt har jag aldrig mensvärk, och inte likt den molvärk jag känt tidigare under lutealfasen. Men jag vet inte, tycker jag haft gravidsymtom varje månad 😂
  • Flowerpower33

Tredje gången jag testar idag, man har ju problem. Men jag är verkligen gravid! Helt sjukt! Och vilken skillnad på linjen sen imorse? 

• Flowerpower33
    Cececilia skrev 2024-02-11 17:44:02 följande:
    Åh grattis 🥳

Tack! 🥹🥰 och grattis till dig, såg att du också fått ett plus 🌸 

• Flowerpower33
    Natalina1451 skrev 2024-02-12 07:58:19 följande:
    Wow, grattis! vad roligt, och väldigt coolt att det stiger så fort, jag tänker ju direkt tvillingar 🙈 ett tidigt ultraljud kanske vore något ;) 

Tack! 🥰

nej men gud, jag har redan två barn, känner mig inte redo för 4 än 😂 vilken chock det hade varit. Har inga tvillingar i släkten eller så, så oddsen är ju väldigt små. Men klart det kan hända oavsett. Tvillingar känns otroligt roligt dock, så hade nog varit någon skräckblandad förtjusning att få det 😂 Min man som redan var tveksam på en tredje hade nog fått den största chocken! 

• Flowerpower33
    SaMoE skrev 2024-02-12 10:05:04 följande:

Jag som inte tänkte gå med i februaritråden då mitt hopp ökar ännu mer av att läsa era plus, samtidigt som förtvivlan känns ännu värre när mensen kommer 🙈 
    ÄL +6 här enligt app, har inte testat. Men däremot har jag och min sambo kommit överens om att om det inte tagit sig nu ska vi börja testa nästa månad. 
    Så, har ni några tips på billiga men tillförlitliga ägglossningstester? 

Jag tycker easy at home från amazon är bra! de har en app också som heter Premom, tar du bild på testen så anger den en ratio Och hittar din peak. Appen går att använda med andra test också, men tycker deras test varit väldigt bra 👍🏼 
  • Flowerpower33
    SmallLemons skrev 2024-02-12 10:31:20 följande:
    Testade med RSFU vanligt test idag igen (med morgonurin) och fortfarande ytterst svagt streck (knappt urskiljningsbart). Men testade även med CB digital tidigt test och där stod det - Gravid!  // Glad
    Åh grattis 🌸 så kul med så många plus!
Svar på tråden BIM februari 2024