• Båten

BIM februari 2024

Hej. Ny i tråden. Hoppas det är okej att man hoppar in. Har alltid funnit en slags ro att ingå i en grupp när vi planerat/ varit gravida.
    La in mitt BIM i listan, kör utan ägglossningstest så går enbart på beräknat efter menskalendern. 

1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 - bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA
    14/2 Flowerpower33, tredje barnet, 3e försöket efter MF
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök 
    15/2 Båten, fjärde barnet, första försöket.
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
    18/2 fancyf, tredje barnet, tredje försöket
    19/2 Bebe0623, 3e barnet, tredje försöket efter MA
    22/1 ems1991, andra barnet, tredje försöket
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket 
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA
    27/2 Nellys, andra barnet, 6:e försöket
    29/2 pippi12345, tredje barne, 6:e försöket
  • Båten

Har haft min ägglossning nu, tror jag i alla fall, lite senare än enligt beräkningen, men hade vattniga flytningar i några dagar och i lördags natt vaknade jag av smärta som höll i sig in på söndag förmiddag. Vi hade inte fått till det på nästan fyra dagar innan så vi tog en snabbis på morgonen. Hade haft sex varannan dag inför beräknat datum vilket i sig var en bedrift med 3 barn hemma men efter beräknat så hade vi inte lyckats så jag är glad att vi hann med där på morgonen. Sitter just nu och funderar på vad som är bäst, beställa hem stickor eller göra som tidigare och köpa ett digitalt dagen innan BIM. 
    Vill mest bara skriva av mig då vi inte tänker tala om för någon att vi försöker igen, känner dock behov av att dela med mig och sätta ord på alla tankar Glad

• Båten
    SmallLemons skrev 2024-02-07 09:58:56 följande:

Hej gruppen!

Hittade precis hit och tänkte att jag ansluter mig till er. Kan tycka att det här med att försöka få barn kan kännas så ensamt - även om man såklart har sin partner. Jag känner mig inte redo att prata med så många andra i nuläget. T.ex. anser min mamma att jag är för gammal, och inte borde "göra livet jobbigare" med ytterligare ett barn. 

Är 35 år och har två barn sedan tidigare. Har nog alltid vetat att vi ville ha ett tredje, men jag har inte känt mig helt redo att börja försöka, bland annat på grund av att vi behöver flytta till större. Men i december bestämde vi oss för att inte vänta längre. Vi "försökte" ganska halvhjärtat i dec (jag hade ingen koll på ÄL osv) och sedan mer helhjärtat i januari, men ingen av månaderna tog. Nu är vi alltså inte på försök 3 (eller 2, beroende på hur man ser det). Positivt ÄL-test 27/1 och BIM 9/2. Har redan smygtestat - och negativt. Känner mig inte heller speciellt gravid. 

Barn 1 blev till på första försöket. Barn 2 på 2:a försöket. Har alltså gått väldigt smidigt tidigare gånger. Jag vet att fertiliteten sjunker mycket efter 35, men det måste väl ändå ske gradvis? Inte så att ens äggstockar vaknar dagen efter 35 års-dagen och tänker "Jaha, nu är vi över 35" liksom. Senaste graviditet var för snart 3 år och 9 månader sedan. Kan fertiliteten minska drastiskt på denna tid? 

F.ö. skrev jag en annan tråd precis, ang. CB ÄL-test, som nu visar konstigt resultat. Kanske någon här inne har något smart svar på detta? 

Tror inte att det blir något plus denna månad dock... 

Lycka till alla!

Är själv 37 och blir 38 i år. Fick min 3a när jag var 34. Min man är 7 år äldre och alla säger hela tiden till oss att nu är ni klara med barn. Så förstår hur du känner, är inte roligt att höra sådant när man själv inte känner sig klar. 

Trots 3 barn kan jag inte mycket om ägglossningstester, har bara använt det på vår 3a och det gick på första försöket 🙈 Denna gången kör vi på beräknat bara för vi vill inte stressa mer än det redan är med 3 st runt fötterna. Men hoppas någon annan här kan hjälpa dig. 

Lycka till! 
  • Båten

Hade lovat mig själv att inte testa innan BIM då jag misstänker att jag fick ägglossning senare än vad beräknat var. Men kunde så klart inte hålla mig. Negativt. Vet att det kan vara för tidigt men man hoppas ju alltid så besviken blev jag. Men BIM är på torsdag enligt beräknat och magkänslan säger att BIM nog borde vara den 18 eller 19 så får testa igen den 15 och se 🙈

• Båten
    fancyr skrev 2024-02-14 15:49:29 följande:

Äl +12 idag. negativt test, molvärk  som ligger och maler under dagen både idag och igår. Under nätterna har jag haft mer ont. Idag på morgonen hade jag så ont att jag trodde jag skulle få mens. Inget har kommit än och nu bara molvärk. 
    Tempen sjönk också från 37 till 36,78, längre än på Äl+1 som var 36,81..
    Inte så stora förhoppningar just nu. Så himla tråkigt :( 

Nästan samma här, beräknad BIM idag, negativt testa tidigt igår morse och på kvällen hade jag blodblandad flytning, haft molvärk lite lättsen i lördags. Ingen mens än så länge men blodblandad flytning sist jag var på toa. Känns inte hopfullt här heller. Om jag gissar rätt så hade jag ägglossning den 4, alltså senare än beräknat, så har inte mensen kommit innan söndag så ska jag testa då igen, men känns kört. 
  • Båten
    fancyr skrev 2024-02-15 12:55:53 följande:

Hoppas att det är nidblödning för din del och inte start för mens. 

idag har jag inte haft molvärk men äggviteflytningar.. är det möjligt? 

Hoppet är det sista som överger en säger de, men har tyvärr inte mycket kvar då jag brukar få sådan här flytningar innan mens. 

Så klart det är möjligt, kroppen spelar ju gärna en massa spratt vid sämsta tidpunkt. Har du bra koll på när du brukar ha ägglossning? Tempar du bara eller kör du stickor också? 
  • Båten
    fancyr skrev 2024-02-15 14:55:15 följande:
    Jag har hört både och ang flytningarna, samma med livmodertappen.. inget är ju ett säkert kort förutom mensen hehe.. 

Jag tempar och kör med stickor. min ägglossning kom tidigare än beräknat denna månad. CD11 istället för CD14. Det är väl ok men vi hann då inte få in lika många mysdagar. 
    Jo jag med. Men har tyvärr ökat så väntar nu bara på att det ska flöda normalt så man kan börja om. 

Dessa mysdagar är inte lätta att få in alltid 🙈 Men vi får hålla tummarna att det är våra kroppar som spelar oss spratt och att vi får det där plussat på stickan ????
  • Båten

Och där kom mensen 😔 Första försöket denna gången så är väl bara att köra på. Lycka till alla och grattis till er som fått era plus. 

Svar på tråden BIM februari 2024