Inlägg från: Anonym (Goldie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Goldie)

BIM februari 2024

Grattis alla ni som är gravida, bästa känslan! ❤

Jag och min man har försökt lite av och till att få en liten sladdis. Får se om vi lyckas snart. Hade BIM igår om min cykel ska följa det mönster den haft senaste tiden, men man vet aldrig, rätt var det är kan min kropp skjuta fram ägglossningen och mensen och jag har inte haft så bra koll på kroppens signaler  sista tiden 😅

Någon som haft noll symtom kring BIM men som ändå visat sig vara gravid? Tror inte jag känner ett skvatt på att varken mens eller graviditet är på gång. 

• Anonym (Goldie)
    Juvellampa skrev 2024-02-19 17:03:16 följande:

Goldie:

Har du tagit test om.bim var igår? :)

Syskonförsök:

Jag blev peppad på att trsta imorgon nu också, skönt att slippa göra på jobbet eller supertidigt på morgonen!

Nä jag har inte det 🙈 Jag avvaktar och ser om mensen dyker upp, ibland kan den ju komma lite sent. Har inga test hemma heller men beställde ikväll. Kan va bra å ha tänkte jag 😏

Har du passerat BIM? 
  • Anonym (Goldie)

Men stort grattis till era plus tjejjer 😍

BIM + 2 här och ingen mens alls i sikte, inga symtom på nånting men läser att fler haft noll symtom och ändå visat sig vara gravida sedan så kanske, kanske. Blir dock förvånad om vi skulle lyckats denna cykel, inte fått till det så ofta och vet ärligt talat inte alls när ÄL var 😅

Men roliga nyheter med fler plus i tråden! 

• Anonym (Goldie)
    Juvellampa skrev 2024-02-20 11:59:15 följande:

syskonsförsök: 

ja jag fattar hur du tänker <3 jag hejar så på dig, det gick ju fort med din första och det kommer gå hur bra som helst med tvåan också! men väntan på ALLT när man vill bli gravid är så lång: väntan till mens, väntan till äl, väntan från äl osv osv. så himla roligt för din mans syster!!! måste kännas helt otroligt för henne. jag träffade min vän i helgen som också gjort ivf och som nu satt med sin bebis i famnen. 

nej jag har aldrig tempat, men känns ju bra att ha koll på sin kroppstemp, häftigt! gör du? 

ja, jag hoppas det lilla quinoafröet, eller säkert ännu mindre haha, stannar och växer.

goldie:

har du testat något idag? det kanske bara visar sig lite senare för dig! om din mens inte har kommit! Ja, alltså det är verkligen helt galet att jag inte har känt något alls. under min kemiska grav förra månaden hade jag typ åtta tydliga graviditetssymtom haha. att det kan skilja sig så mkt från månad till månad bara?? känns nästan som jag har hittat på allt...

Har inte testat något idag. Jag beställde hem tester igårkväll så dom kommer nog inte förrän imorgon eller torsdag. Håller mensen sig fortfarande borta så testar jag då.  

Jag vill minnas att jag aldrig haft graviditetssymtom förrän lite senare, aldrig tidigt eller före BIM som många andra kan ha. Men jag kommer inte riktigt ihåg heller, det var många år sedan jag sist var gravid :) 

Lycka till med ditt lilla mini-frö 😍

• Anonym (Goldie)
    Lusse88 skrev 2024-02-20 19:52:09 följande:
    Först och främst, stort grattis till er som plussat!!!

Jag har BIM 5/3, men hänger lite här fortfarande ändå. Och även i mars-gruppen.

Jag och min sambo är på fjärde försöket med första barnet. Vi har försökt i november, december, januari och nu i februari.

Jag fick blinkande gubbe på ClearBlue lila ägglossningstest igår. Och fast gubbe på ClearBlue lila ägglossningstest idag. Har verkligen ägglossningssymptom, så vi ligger på. 

En fråga: Vilken ställning brukar ni ha när mannen kommer? Vi kör bara missionären, men börjar undra om det verkligen är den bästa? Eftersom det ju inte tar sig. :(

Sen en fråga till: Brukar ni ligga kvar med sperman i er? Jag brukar det i ca 30-60 minuter. Bör man det?

Så mycket nytt i det här, hehe.
    Det är fullt normalt att det kan ta upp till 1 år att bli gravid utan att det är konstigt. Ställningar eller att ligga kvar länge i sängen efter har ingen betydelse alls. Det gäller att pricka in ägglossningen och hoppas att det räcker, vilket oftast inte räcker, det är mycket som ska klaffa för att det ska bli en graviditet i slutändan. Till mig sa vården att man som bäst har 20-25 % chans att bli gravid om man prickar in ägglossningen, så det är inte konstigt att det tar tid ibland men jag förstår ju att det är jobbigt att vänta och försöka månad efter månad. 

Kämpa på, tillsist sker det!
  • Anonym (Goldie)
    Anonym (Syskonsförsök) skrev 2024-02-21 12:10:37 följande:

Nu när jag gick på toa & torkade mig så var det lite lite ljusrosa på papper.. mens om 3 dagar.. har aldrig tidigare haft mellanblödningar eller så och fattar noll

Hade jag aldrig förut heller, men sedan jag blev äldre så kan jag ibland få det, kan bero på låga nivåer av progesteron och i mitt fall i och med att jag börjar bli äldre är väl det inte så konstigt. 

Men många superfertila yngre kan ju också få mellanblödningar utan att det är någon som helst fara för nåt. Eller så kanske ett befruktat ägg håller på att borra in sig i din livmoder 😊
  • Anonym (Goldie)
    Anonym (Syskonsförsök) skrev 2024-02-21 14:16:52 följande:
    >Vad innebär äldre för dig? :) hehe, jag tänker att jag fortfarande är väldigt ugn (32). Jag är nog inte gravid, är det inte lite sent med en nidblödning äö+12? Hade ju såklart hoppats på nidis men känns lite kört
    Blir 38 senare i år så ur ett fertilitetsperspektiv börjar jag bli äldre även om jag annars tänker att jag är typ 25 😆 

Trist att det känns kört, men lättare att ställa om sig och sikta på nästa om det nu inte blev något denna sväng.
  • Anonym (Goldie)
    Anonym (Syskonsförsök) skrev 2024-02-22 07:35:14 följande:
    Haha, ja, ur det perspektivitet kan jag känna att jag bör ha 4-5 år på mig hahah!! fyller 33 i år, fick sonen när jag var 26 så visst är det lite skillnad.
    Igår kände jag mensvärk i ca 2 timmar (lättare än vanlig mensvärk) & hugg vid vänstra äggstock. Idag har jag inte i ena tutten. Tempen har ännu inte sjungit och har 2 dagar till BIM så jag hoppas lite ändå även om jag räknar med mens ☺️
    Hoppet är verkligen inte ute för dig, molvärk och hugg osv kan ju vara finfina tecken på att nåt gror 😄 Hade själv lite ont i livmodern i förrgår, en konstig som spänningsvärk men inte molvärk/mensvärk...ja det var nåt iaf som kändes under den dagen men har inte känt så mkt mer. Mitt paket med gravtester har precis kommit fick jag sms om...kanske jag vågar testa ikväll..hehe.
Svar på tråden BIM februari 2024