Lusse88 skrev 2024-02-20 19:52:09 följande:
Först och främst, stort grattis till er som plussat!!!
Jag har BIM 5/3, men hänger lite här fortfarande ändå. Och även i mars-gruppen.
Jag och min sambo är på fjärde försöket med första barnet. Vi har försökt i november, december, januari och nu i februari.
Jag fick blinkande gubbe på ClearBlue lila ägglossningstest igår. Och fast gubbe på ClearBlue lila ägglossningstest idag. Har verkligen ägglossningssymptom, så vi ligger på.
En fråga: Vilken ställning brukar ni ha när mannen kommer? Vi kör bara missionären, men börjar undra om det verkligen är den bästa? Eftersom det ju inte tar sig. :(
Sen en fråga till: Brukar ni ligga kvar med sperman i er? Jag brukar det i ca 30-60 minuter. Bör man det?
Så mycket nytt i det här, hehe.
Det är fullt normalt att det kan ta upp till 1 år att bli gravid utan att det är konstigt. Ställningar eller att ligga kvar länge i sängen efter har ingen betydelse alls. Det gäller att pricka in ägglossningen och hoppas att det räcker, vilket oftast inte räcker, det är mycket som ska klaffa för att det ska bli en graviditet i slutändan. Till mig sa vården att man som bäst har 20-25 % chans att bli gravid om man prickar in ägglossningen, så det är inte konstigt att det tar tid ibland men jag förstår ju att det är jobbigt att vänta och försöka månad efter månad.
Kämpa på, tillsist sker det!