• Nessla

BIM februari 2024

Hej på er!! :) 

Jag var med i förra månadens grupp, men testet blev tyvärr negativt då. Jag och min sambo har försökt ordentligt denna månad istället och vi använde dessutom äl-stickor.

Idag är jag ÄL+9 (Bim-6) och fick en blödning inatt/imorse. Den är brunaktig och ibland rosa, men ändå större mängd än vad jag har förstått att en nidblödning ska vara... Samtidigt känns det konstigt att jag skulle få mens 6 dagar tidigt och att den inte är sin normala klarröda färg. Något som kanske hör till lite är att jag vaknade upp 2 gånger inatt av illamående men lyckades somna om.

Vad tror ni? Kan det vara en nidis trots att det är en del blod, eller ska jag tolka detta som min mens?

Kram från mig {#emotions_dlg.flower}

• Nessla
    Juvellampa skrev 2024-02-22 10:55:45 följande:

nessla:

jag har aldrig haft nidblödning själv men efter vad jag har läst skulle det ju verkligen kunna vara nidis?? har läst i forum om att det ändå kan komma en del blod, inte bara pyttelite liksom. hoppas!!

Åhh då får jag hoppas på det! Jag har inte heller någon mensvärk, vilket jag annars ALLTID har vid mens. Vågar inte testa såhär tidigt, men kanske borde?

Jag är ny i tråden så har inte hunnit läsa ikapp, men hur är din status? Hjärta
  • Nessla
    Sallyalicenancy skrev 2024-02-22 10:01:19 följande:

Jag har BIM den 27/2 och testade negativt idag. Någon som fått negativt BIM-5 men sen plussat?

Har hört folk som inte testat positivt förrän bim+1 osv så absolut!
    Egentligen "ska" man ju inte testa förrän BIM, så BIM-5 är fortfarande väldigt tidigt.

Men.. jag är själv testnarkoman så jag förstår att det är svårt att hålla sig från att testa!
  • Nessla

Undrar om någon har haft såhär innan??

Tidig morgon igår (BIM-6) fick jag blödning som jag trodde innebar en väldigt tidig mens MEN blödningen har fortsatt idag men den är fortfarande inte lika stark som min mens brukar vara. Men visst, det hade ju såklart ändå hade kunnat vara mensen som bara är lite lättare denna omgång... MEN det som för mig är mest konstigt är att jag inte har haft någon mensvärk alls. Normalt sätt har jag så otroligt ont dagen mensen kommer och dagen efter så att jag tvingas vara hemma från jobb.

Igår kände jag typ att det då och då var som små stickningar/ att det bubblade lite vid livmodern men absolut ingen smärta och idag känner jag ingenting alls.

Har detta hänt någon av er andra som varje cykel har rejäl mesvärk?

Tycker detta känns superskumt!

• Nessla
    Ovissheten skrev 2024-02-23 15:32:38 följande:

Testade svagt plus idag på 11 dpo med testa tidigt RFSU. :) Oklart när jag bim, troligen 7-8 dagar efter äl då jag har jättekort lutealfas. hoppas sååå att detta lilla vill stanna kvar och bli ett litet syskon till stora tjejen, efter två kemiska i sep och okt. vi är också 37 år båda två och jag känner en sån stress över det. 

Jag håller alla tummar för er här inne!Hjärta

Wooow! Stort grattis till dig. Hjärta

Håller alla tummar och tår!
  • Nessla
    ems1991 skrev 2024-02-24 09:58:56 följande:

Bim+2 idag och ingen mens än. Får se om den kommer idag eller vad som håller på att hända. 

Håller tummarna! Uppdatera gärna.
Svar på tråden BIM februari 2024